Inlägg från: pågmamman |Visa alla inlägg
  • pågmamman

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Jo, det e lite kämpigt tycker jag - har mycket ångest & känner mig inte helt 100 just nu... & det gråa vintermörkret hjälper inte till & att min man reser mycket just nu - ökar ångesten. Mycket nervositet och ångest kommer när jag ska gå och lägga mig - för oftast då som hjärtat "flippat" sen Sover jag oroligt - även om det inte e så mycket "hackande" från hjärtat just nu.... Vaknar däremot ofta med hög puls. Ska dessutom byta jobb om ett par veckor - så antar att det även e separationsångest + spändhet för det nya som gör att jag känner mig lite låg..... Har utvecklat en otrolig stresskänslighet... SUCK!

När jag blev gravid med min son så gick det oxå på första försöket Det var nog verkligen meningen... Trots att en läkare dömde ut honom tidigt i graviditet och trodde att jag skulle få missfall - HA HA - inte då... Men innan och efter dess har det varit än de ena än de andra. Men som sagt vi "jobbar" inte direkt på det nu - för skulle inte orkar fysiskt eller framförallt psykiskt att räkna dagar & oroa mig för det med - men blir jag med barn så är det jätte Välkomemt & absolut meningen och då SKA jag orka E dock så otroligt tacksam för det underverk vi redan har......

• pågmamman

Här ska det först firas födelsedag - sonen fyller 5 år 27/11 - så det blir alltid lite snävt för oss - för känns ju inte riktigt som man kan planera julen innan vi klarat av hans födelsedag & det där med första advent och i lign och ro plocka fram adventsljusstake & så - det finns inte riktigt tid till det... Men man kan oxå se det som att hana födelse dag är startskottet inför jul

För mig e det fortfarande hög ångest nivå generellt - även om hjärtat inte beter sig så farligt - & dålig sömn Längtar till januari för då åker vi på solsemester Tror solen kommer göra MKT gott!

• pågmamman

Hej tjejer,
    Vad länge sen!
    Här är det fortf lite neråt - måtte vintern ta slut så småningom - känns som inget e kul just nu och den förbannade ångesten kvälls/nattid gör INTE saken bättre... Vet inte vad som ger vad faktiskt. Mina symtom är difusa men JOBBIGA... Men gör det svårt att få hjälp elelr veta vilken hjälp jag ska försöka få! Vet verkligen INTE vad som är psykiskt och vad som är fysiskt elelr vad som ger vad... SUCK!

• pågmamman

Håller tummen förm dig "snartvår" - & det fina är jua tt läkarna kunant se att du kommer bli hjälpt av ablation - ananrs hade de inte gjort det! Låt oss veta hur det går.... Håller koll här

Hur mår du nu - haft mycket rusningar och extraslag på sistone?

• pågmamman

Tänker på dig "snartvär" - hoppas "se" dig här snart! Dax för en tråd-fika igen tycker jag - ska baka peparkakor med halvsjuk son snart - så bidrar med dem

• pågmamman

snartvår: Vad skönt! Grattis! Nu är du väl värd lite av våra pepparkaor! WOW - tänk att där var tre banor som ställt till det! Men vet de hur de uppkommit? Oj, förmaksflimmer - hade du hft det innan elelr fick av beahdnling? Hur känns hjärtat nu - slår det lugnt och fint? Är du hemma?

Själv är jag hemma och är sjuk ngn konstig fluunsa tror jag, ont i kroppen och feber men ingen snuva elelr hosta elelr halsont. Konstigt! Hm, kan ju inte låta bli att vara lite misstänksam mot svininfluense vaccinet - men så e jag ju lite nojjig av mig....

• pågmamman

snartvår: Ha det gott själv & hoppas att det är lugnt och stilla i bröstet på dig :_)
    då jag ibland trott att jag haft förmaksflimemr - känns det annorlunda än hackningar och rusningar?

• pågmamman

Jo, jag e här & läser - fortf lite nere & inte riktigt samlat tankarna nog för att skriva Har fått ny kardiolog och ska göra ny 24 tim EKG i morgon och arbets EKG efter jul. Men vet inte - tror inte de direkt kommer hitta ngt nu heller - för trots altl som min nya kard säger jag är utredd av en av Sveriges (världens?!) absolut främsta arytmi-läkare på LUS - så kanske e det bara att inse att hjärtat reagerar på annat som pågår i min kropp... Å andra sidan brukar jag tänka så då jag är inne perioder då jag inte får attacker av känsla av att hjärtat stannarr av och till och/elelr rusning. Nu e det mest difusa känslor och tryck känsla främst då jag ska somnna och nattetid samt tung andad när det är kallt ute. Har i alla fall fått konstaterat känsliga luftrör. Hoppas som jag skrivit tidigare mycket på sjukgymnasten jag ska träffa efter jul som jobbar mycket med avslappning och andning. Använder man diafragman fel så påverkas tydligen hjärtat och kan ge mellanslag och rusning - och det känns ju som det skulle kunna kligga nära till hands.

Trött på att sova dåligt och känna mig nere - men vågar absolut inte medicinera - då hjäratat brukar få spel då.....

Ser i alal fall fram emot jul

• pågmamman

-tack hjartesjal för dina värmande ord Mitt humör brukar gå lite upp och ner men har haft svårt att "gaska upp mig" på sistone - kännt uppgivenhet! Så det värmde verkligen & i bättre perioder brukar jag oxå intala mig att herregud jag ska ju vara glad att ekg ej visar ngt! Men så i förtvivlan så kommer tvivel-tankarna....

Hur är det med dig - håller sig hjärtat lugnare nu när du fått lugnande besked, gällande det i alal fall! Hoppas så att ni får er lilla baby så småningom. Jag önskar att min tillfälliga svacka släpper snart - för då tror jag att vi oxå komemr våga försöka igen)... Vem vet - det sker kanske samtidigt - Vore kul att kunna följas åt i ngt så mycket positivare som en graviditet :-

• pågmamman

Föresten "potassium" - det är samma som kalium va? Jag antar att de kollade det - har tagit mängder av blodprov både hos kardiologen och allmänläkaren! Men vem vet - vid detta laget har jag kanske brist på något - men förmodligen inte! Inre harmoni vore nog bra

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11