Inlägg från: Polarnochpyret |Visa alla inlägg
  • Polarnochpyret

VAD behöver man till en nyfödd?

Sophia skrev 2009-10-30 01:36:25 följande:
    Det där med kudde i vagnen.. Man ska väl inte ha kudde till barnet i början varken i sängen eller vagnen pga kvävningsrisken?
    Jo det är numera att rekom. att ha en lite "fluffigare" kudde i säng och i vagn för att barnet kommer upp lite. Sedan så ska man inte lägga bebis på kudden på samma sätt som vi vuxna ligger utan kudden ska ligga en liten bit ner under axlarna kan man säga. Det står i de flesta broschyrer plus att det är sådant som de informerar om det på föräldrarkursena de har på MVC.

Visst många säger att mycket kan man vänta med tills bebis är kommen, men hur pass pigg på att springa runt på apotek och dyligt är man sugen på när man är nyförlöst och förstagångs förälder och är osäker på det mesta?

Efter att jag och sambon fått lyssna på "gör si, inte så. Köp detta, men vänta med detta" och läst diverse listor på grejjer som man "BÖR" ha hemma så sa vi att skit i allt sådant, nu köper vi hem det vi tror att vi behöver och väntar med sådant som vi inte tror är så primärt, de handlar ju om att man ska känna sig trygg själv! Jag kan ju känna mig trygg med de saker jag har men någon annan skulle inte alls känna sig trygg med det vi har. Allt är så olika, så gå lite på känslan och lita lite till er själva! Det är ju ändå ni som föräldrar till er liten som vet vad som är bäst
  • Polarnochpyret
    Dr Mupp skrev 2009-11-03 05:25:56 följande:
    Och min erfarenhet av Bepanthen är att den är värdelös.
    smaken är ju som baken...delad
Svar på tråden VAD behöver man till en nyfödd?