• Anonym

Varför bleker flytningar av färgen i trosorna?

Det var nog jag som gjorde den kommenteraren i den andra tråden
    Jag har faktiskt också trott att jag är ensam om det, men skönt att jag inte är det.

Jag har tänkt på detta och kan tänka mig att det är för att det är fuktigt och varmt där hela tiden och att det fäller ut färgen lite i taget. Jag tror inte att det är syra, som min pojkvän skojar om

• Anonym

Det är därför jag inte gör det. Jag har hellre underkläder som är lite blekta i grenen (som bara jag och sambon ser) än att få svamp hela tiden.

Metallica0406 skrev 2009-10-29 15:18:24 följande:
    skönt att jag inte är ensam. Det är ju dock inte så kul att ALLTID måsta gå med trosskydd som heller inte är så "nyttigt" för underlivet.
    Hemlig82 skrev 2009-10-29 15:14:10 följande:
    Jag kanske kan förklara detta. Hade en engelska uppgift och skulle skriva om den sekret som prostatan producerar (läser medicinsk terminologi bara så ni vet ) och fick då reda på att denna sekret är lätt basisk då miljön i vaginan är lätt sur. Det där lät fel men ni kanske förstår. Så det har (nog) faktiskt att göra med att flytningarna är lätt syrliga. Hm, lät också fel
    Intressant, då kanske sanningen inte är så långt från syra ändå
  • Anonym

Intressant. Vore kul att höra om folks erfarenheter
    Vi försöker få barn nu, jag bryr mig inte så mycket om det blir en flicka eller pojke. Jag berättar när jag blivit gravid och fått. Nästa år någon gång *håller tummarna*

Anonym (hos mig med) skrev 2009-10-29 15:29:20 följande:

En annan tanke... om det beror på högt ph-värde. En kvinnas ph-värde kan ju till viss del avgöra om om det blir en flicka eller pojke vid befruktingen. Surt ph= mer gästvänligt för flickspermier och basiskt= mer gästvänligt för pojkpermier. Så alla med blekta trosor i grenen har fått flest flickor? Vet, lite OT..
  • Anonym

Har hört talas om detta men aldrig upplevt det själv.

• Anonym

Jag är gravid med första barnet och jag upplever att jag både fått mer flytningar och att underlivet luktar mycket starkar än innan...faktiskt så pass mycket att jag tycker att det börjar bli jobbigt. Kan bara använda mina jeans en dag, för de luktar så starkt i grenen...och det funkar ju inte i längden. Har kört med trosskydd några veckor, men tycker inte det hjälper tillräckligt mot själva "könslukten". Idag köpte jag minitamponger för att se om det hjälper till lite...någon som har samma problem som jag?

• Anonym
    LyckligtSlut skrev 2009-10-29 16:16:28 följande:
    Jobbigt! Aldrig varit gravid själv, så kan inte svara om egen erfarenhet, men har hört av vänner hur deras underliv förändrats både till utseende och lukt och att det besvärat dem.
    Vet du vad de gjort för att "förbättra" lukten?
Svar på tråden Varför bleker flytningar av färgen i trosorna?