• Hemlig82

Varför bleker flytningar av färgen i trosorna?

Jag kanske kan förklara detta. Hade en engelska uppgift och skulle skriva om den sekret som prostatan producerar (läser medicinsk terminologi bara så ni vet ) och fick då reda på att denna sekret är lätt basisk då miljön i vaginan är lätt sur. Det där lät fel men ni kanske förstår. Så det har (nog) faktiskt att göra med att flytningarna är lätt syrliga. Hm, lät också fel

• Hemlig82

Anonym (Trosan) skrev 2009-10-29 15:18:46 följande:

Så det beror på ph-värdet?Är vissa personer mer sura än andra (det lät knäppt men ni fattar nog) eller har man överlag en sur miljö som orsakar detta?
    Det gör nog det, nu ska ju jag endast plugga till läkarsekreterare men lite snappar man ju upp iaf. Som jag förstår det så kan ph-balansen förändras och vara olika hos olika personer. Tror även att detta i vissa fall kan påverka hur lätt man har att bli gravid. Den sekret som prostatan producerar är det vita man ser vid en utlösning. Denna är till för att spermierna skall överleva den lätt sura (fientliga) miljön i vaginan. Är man för sur, dör spermierna, eller tvärsom. Det behövs en bra balans för en lyckad "attack" .

Som sagt, endast läkarsekreterare, men men. Tror är ett bra ord
  • Hemlig82

Anonym (hos mig med) skrev 2009-10-29 15:29:20 följande:

En annan tanke... om det beror på högt ph-värde. En kvinnas ph-värde kan ju till viss del avgöra om om det blir en flicka eller pojke vid befruktingen. Surt ph= mer gästvänligt för flickspermier och basiskt= mer gästvänligt för pojkpermier. Så alla med blekta trosor i grenen har fått flest flickor? Vet, lite OT..
    Det var nytt för mig, tänka sig vad man lär sig
Svar på tråden Varför bleker flytningar av färgen i trosorna?