skuldsanering
vi har ca 750,000 i skulder. Blancoskulder enbart.
Kan vi kanske få skuldsanering. Vad tror ni?
vi har ca 750,000 i skulder. Blancoskulder enbart.
Kan vi kanske få skuldsanering. Vad tror ni?
Vad betyder Blancoskulder???? ursäkta att jag frågar
Har för mig att det måste vara gamla skulder som man har och dessa skall man inte kunna betala av på egen hand inom rimlig tid (vet inte hur mångar år men kanske 10?).
Är det gamla skulder så kanske det kan vara värt ett försök.
www.kronofogden.se/skuldsanering/allmant.4.3dfca4f410f4fc63c8680002196.html
Här kan du läsa lite om skuldsanering. Det som är viktigt är att du har skulder som är så stora att du inte kommer att kunna betala av dem inom överskådlig tid och att du har gjort stora ansträngingar för att själv minska dina skulder (exempelvis genom att sälja av tillgångar, försöka göra avbetalningsplaner med långivarna etc).
Blancoskulder får man av blancolån, dvs lån utan säkerhet (exempelvis genom kreditkort).
det står att man bara ska betala sina "vanliga" räkningar när man har sökt om skuldsanering. Men kan lån och sånt ligga obetalt i flera månader? Vad händer om jag får avslag, då har väl skulderna vuxit och kanske ändå hamnat hos kronofogden?
Skuldsaneringsenheten tar hänsyn till hur mycket vilja du har visat att betala på dina skulder och minska dina utgifter. Däremot bör du inte räkna med att få igenom din ansökan direkt. Många får avslag flera gånger innan ansökan går igenom.
För att bli bevlijad suldsanering ska skulderna ligga hos KFM, för utmätning. De ska ha legat där en tid, du ska ha försökt bli av med dom genom att avyttra lösöre, byta bostad ex.
För att bli bevlijad skuldsanering så ska du inte heller kunna betala av skulderna på ca 12-15 år. Du får inte heller äga saker, ex dyrare bil, eller konst, dyra möbler osv.
På ditt inlägg så känns det som att ni har lyckats låna massor av pengar, men nu inte orkar med det sura efterspelet med att betala igen dom. På de knapphändiga uppgifterna du har angett så kommer du inte få skuldsanering.
Du borde kontakta Budget & Konsumentrådgivarna i din kommun, de har bra tips att ge.
Anonym (Fd. Skuldsatt) skrev 2009-10-29 21:23:52 följande:
Anonym (Fd. Skuldsatt) skrev 2009-10-29 21:23:52 följande: