skuldsanering
vi har ca 750,000 i skulder. Blancoskulder enbart.
Kan vi kanske få skuldsanering. Vad tror ni?
vi har ca 750,000 i skulder. Blancoskulder enbart.
Kan vi kanske få skuldsanering. Vad tror ni?
Anonym (glad) skrev 2009-11-01 10:23:05 följande:
Jag har kollat, men hittar inget om exakt vad som skiljer. Du kanske kan förklara eller länka?
Anonym (glad) skrev 2009-11-01 11:18:10 följande:
wow, om jag hade skuldsanering, så hade jag haft mer pengar att röra mig med än jag har nu som sjuk.
Sverige är fantastiskt.
jag betalade ingenting till KF undertiden som jag väntade svar från skuldsaneringen, jätteskönt! Jag hade utmätning innan på min inkomst men den upphörde medans jag väntade på besked om jag fick skuldsanering eller inte!
Nu har jag skuldsanering och jag är mycket tacksam för den möjligheten!
I vissa fall har man ju efter så många år betalat trefaldigt vad skulden var från början i avgifter till finansbolaget, och dessa avgifter är ju satta så att man kan vara fortsätta vara kompis med finansbolaget, dvs de tjänar pengar, hela tiden, vilket jag tycker är rimligt. Nollbeslut på annat än bolån låter rimligt. Klart har man blåst nån "storbank" som inte tar ut ockerräntor så kan det kanske svida lite, men de är ju inte de som ska peka finger när det gäller hur man tar risker, se baltikum t ex. Det finns inget värre än företag som t ex Boxer som först stänger av ens abonnemang och sen har attityd när man betalar. Om ni blir så personligen sårade av att jag har cashflowproblem, ta och sätt en straffavgift som är tillräckligt hög för att hela era emotionella sår och skippa attityden. Min privatekonomi är _aningen_ mer svårroddad än ett jävla halvstatligt TV-bolag med gratis infrastruktur, enorma intäkter och låga kostnader i övrigt.
Jag vet att det är jag som skuldsatt som är idiot. Det som stör mig att det inte finns något sätt, jag vet inte, självspäkning eller annan jäkla förnedring som jag skulle kunna utsätta mig för som skulle ge mig möjlighet att betala. Jag jobbar mer och mer och mer och tjänar mer och mer och mer före skatt, men det är samma jävla pissören som kommer in på kontot varje månad. Progressiva skattesystem suger. Räntorna stiger och avgifterna och jag och frugan behöver snart både barnflicka och ekonomiassistent för att hinna betala räkningarna då vi knappt är hemma, men det finns ju inte ens pengar till mat, så det blir bara att försöka smyga med räkningar på jobbet och betala snabbt som fan innan kontot är tomt. Jag förstår varför folk gör desperata saker.
Har man löneutmätning och söker skuldsanering så upphör utmätningen under utredningstiden, dock rekommenderas att de pengarna sparas undan tills man får beslutet.