• Bite me

God mat när någon har magsår???

Mina föräldrar kommer på besök idag och min mor har just börjat en rätt kraftig behandling mot sina magbekymmer, bla magsår. Detta är en kvinna som älskar fet och kryddstark mat med goda såser, men jag gissar att allt sånt går bort nu?

Finns det någon som har ett gott recept att bjuda på, lindrig för magen men tröst åt smaklökarna?

• Svar på tråden God mat när någon har magsår???
  • lövet2

Personligen kör jag gärna med kokt potatis när magen är som värst. Kokt potatis, småköttbullar och lingonsylt har smak men är snällt ändå.

I hate moving!
  • Bite me
    lövet2 skrev 2009-10-30 13:12:23 följande:
    Personligen kör jag gärna med kokt potatis när magen är som värst. Kokt potatis, småköttbullar och lingonsylt har smak men är snällt ändå.
    Tror inte att det skulle falla min mor i smaken, själv älskar jag sånt. Men ska köttbullar duga åt min mor ska de vara handrullade och smaksatta av far min. Tänkte på Lax o potatis, kan det gå? Finns det kanske nån inte så "tung" sås till det?
  • TeAmo

Lax är milt för magen :) Dock inte rökt lax tror jag, isåfall sån där fryst som du steker, eller gör i ugnen, då blir det mildare. Man kan också köra dom i micron, såna där laxfjärilar.
    Jag antar att dom redan varit på besök.. Men du skulle kunna ha en gräddfilsås till =)

• Bite me
    TeAmo skrev 2009-10-30 21:44:52 följande:
    Lax är milt för magen :) Dock inte rökt lax tror jag, isåfall sån där fryst som du steker, eller gör i ugnen, då blir det mildare. Man kan också köra dom i micron, såna där laxfjärilar.Jag antar att dom redan varit på besök.. Men du skulle kunna ha en gräddfilsås till =)
    Tack, vad glad jag blev som fick fler svar. De har hunnit vara på besök, men jag gjorde en kycklingsallad med valfri dressing till, tänkte bjuda på laxen imorgon. Har du något gott förslag på gräddfilssås?
Svar på tråden God mat när någon har magsår???