ABORT
Har efter mycket hårt betänkande beslutat att göra abort.
är i vecka 6 snart 7. Hur går ja till väga nu? vart görs abort i västmanland? hur lång väntetid? Tacksam för svar
Har efter mycket hårt betänkande beslutat att göra abort.
är i vecka 6 snart 7. Hur går ja till väga nu? vart görs abort i västmanland? hur lång väntetid? Tacksam för svar
Tack för alla svar.
Tror ej ja klarar en tablett abort som ska framkalla missfall=(
Vill ha det kirurgiskt, känns bäst så o man slipper sitta där o fundera o grubbla=(
När jag fick veta att jag var gravid så ringde jag på måndagen som kom( upptäckte på söndagen) till MVC. Där fick jag lite råd och tips och nummer till abortmottagningen osv.
Sen kunde jag själv ringa Gynmottagningen som satt isamam hus, där fick jag tid till dagen efter.
Där gjordes undersökningen på hur långt gången man var, och man fick göra vissa test som behövs för att underlätta om man ska göra kirurigisk abort eller om man akut måste opereras.
4 dagar senare så hade jag tid på ett närliggande sjukhus som utför dessa aborter.
Där fick jag hämta tablett som skulle sväljas på söndagen och sen skulle jag utföra aborten på tisdagen efter.
Jag gjorde en medicinsk abort och från datum som jag upptäckte till allt var klart tog knappt en vecka. Ju fortare desto bättre.
Lycka till.
Ring runt till olika anrättnignar för de flesta hjälper en med tid för abort.
KRAM