• kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 16

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.p...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-03 10:45
    Här är den rätta länken till mönster:

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:12
    Bildtråd 5 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48732185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:28
    Här kan ni hitta information om Phil and Ted´s alla vagnar www.bonti.se/kategorier/philandted.html

Några affärer som säljer vagnen www.kopbarnvagn.se/
    www.odenplansbarnvagnar.se/index.php
    www.fritidsportalen.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:33
    En bra sida med massa bra information om vagnen

www.philandteds.com/pepe_index.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:40
    www.bonti.se/indexne.html

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 16
  • buffybus

hur brukar det gå med hjulen nu i vinter när dem grusar vägarna med såna vassa stenar.. när jag hade en emmaljunga så borra dem sig in i hjulen.. åhh hoppas man inte får ständig punka,, 

André -08 & Emma -09
  • buffybus

jag tycker det är väldigt krångligt o få ut lillan från syskonsitsen under huvudsitsen från åkpåsen... synd.. det e ett minus på vagnen.. skulle man gå ut när hon sover så lär hon vakna när man ska sätta ner henne för det e ju nästan omöjligt.. 

André -08 & Emma -09
  • marre 84

jag har en fråga angånede hjulen vi måste pumpa däcken, villken bar har ni på dom? vi har även en syskon i nedre delen..
    t h o w e skrev 2009-10-31 22:09:49 följande:

Hej!Vi har bestämt oss för att köpa en P&T Vibe..Är det någon som har handlat från fritidsportalen.se funkar det om något går sönder osv..?
    hej
    jag har köpt därifrån och jag tycker det e bra, vi har ett års garanti på vagnen..
  • t h o w e
    marre 84 skrev 2009-10-31 22:13:08 följande:
    jag har en fråga angånede hjulen vi måste pumpa däcken, villken bar har ni på dom? vi har även en syskon i nedre delen..t h o w e skrev 2009-10-31 22:09:49 följande: hejjag har köpt därifrån och jag tycker det e bra, vi har ett års garanti på vagnen..
    okej..
    har det hänt något nångång som har gjort att ni behöver få kontakt med dem?
    Skulle vilja höra om de är lätta att få tag på och att ha och göra med osv..
  • marre 84

t h o w e skrev 2009-10-31 22:18:08 följande:

okej..har det hänt något nångång som har gjort att ni behöver få kontakt med dem?Skulle vilja höra om de är lätta att få tag på och att ha och göra med osv..
    Jag har kontaktat dom en gång för jag fick en sönder vara vid tramnsporten och det var inga problem att få tag på dom..man fick även hanns mobilnummer så man kan få tag på honom där med...vi fick vår vara genom 3fagar jätte snabbt..

t h o w e skrev 2009-10-31 22:20:57 följande:
    sen undrar jag också om den där bågen till vagnen ingår samt det dära plastskyddet från suffletten ner till fullt liggläge ingår om man beställer från fritidsportalen.se?
    ja det får man jag fick det..
  • t h o w e
    marre 84 skrev 2009-10-31 22:25:49 följande:
    t h o w e skrev 2009-10-31 22:18:08 följande: ja det får man jag fick det..
    okej! Toppen!
    Jag tror det lutar åt ett köp från fritidsportalen faktiskt.
    De hade ett bra erbjudande nu med:

Vagn.
    Syskonsits.
    Dubbelt regnskydd
    Mugghållare
    samt resväska till vagnen

för 8300:-..
  • lilla masken

Jag funderar oxå på en P&T Vibe, kollade på fritidsportalen och det erbj. gick ut 10/10-09:(

• t h o w e
    lilla masken skrev 2009-10-31 22:35:05 följande:
    Jag funderar oxå på en P&T Vibe, kollade på fritidsportalen och det erbj. gick ut 10/10-09:(
    jag såg det, men samtidigt om man går in på blocket och söker i sthlm på vibe så kommer erbjudandet upp och det las ut idag.. samt om man gör en beställning (inte fullt ut) så kommer 8300:- upp och alla sakerna som skulle ingå,
    så jag tror att de har förlängt erbjudandet alt. skrivit fel datum..
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 16