• kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 16

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.p...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-03 10:45
    Här är den rätta länken till mönster:

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:12
    Bildtråd 5 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48732185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:28
    Här kan ni hitta information om Phil and Ted´s alla vagnar www.bonti.se/kategorier/philandted.html

Några affärer som säljer vagnen www.kopbarnvagn.se/
    www.odenplansbarnvagnar.se/index.php
    www.fritidsportalen.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:33
    En bra sida med massa bra information om vagnen

www.philandteds.com/pepe_index.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:40
    www.bonti.se/indexne.html

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 16
  • marre 84

t h o w e ..mycket bra pris jag gav mer plus så fick jag köpa väska separat och fick ingen mugghållare...

är det ingen som pumpar däcken?

• lilla masken

t h o w e skrev 2009-10-31 22:37:44 följande:

jag såg det, men samtidigt om man går in på blocket och söker i sthlm på vibe så kommer erbjudandet upp och det las ut idag.. samt om man gör en beställning (inte fullt ut) så kommer 8300:- upp och alla sakerna som skulle ingå, så jag tror att de har förlängt erbjudandet alt. skrivit fel datum..
    Ok:)
  • t h o w e
    marre 84 skrev 2009-11-01 09:45:28 följande:
    t h o w e ..mycket bra pris jag gav mer plus så fick jag köpa väska separat och fick ingen mugghållare...är det ingen som pumpar däcken?
    ja..

Har phil&teds några egna skötväskor?
    och vart kan man hitta dem isf?
  • lilla masken

t h o w e skrev 2009-11-01 10:46:26 följande:

ja.. Har phil&teds några egna skötväskor? och vart kan man hitta dem isf?
    Det finns sidoväskor och en som man har under vagnen. Kolla på www.philandteds.com tryck på valfri person sen på push och buggies. Välj Vibe och sen basebag så ser du andra väskor oxå
  • lilla masken

Dom hade sidoväskorna på Barnenshus, kosta 795 2-pack

• Studsidojan

Är det någon här som vet om P&T modellen Dash finns i helsvart och inte bara svart/grå..har letat överallt pånätet känns det som men inte hittat jag vill inte ha sport utan Dash.

• honeypie81

Hur är egentligen syskonsitsen som används på både sport och vibe, då tänker jag på själva sittdelen..

Idag var vi nämligen och kollade på dom två vagnarna och vi tyckte att själva sittdelen, där barnet har sin rumpa, sviktade och vek sig så mycket neråt. Så det kändes som att barnet skulle halka av.

Vi prövade att sätta dottern på sitsen och då sviktade det ganska mycket. Är det så dom är eller var det kanske för att detta var ett utställningsex.?

Hur upplever ni att sitsen är på era vagnar?

• gottmebulle

när bytte ni ifrån mjukliften till sittdelen???? e 3mån för tidigt me åkpåse,korta sträckor typ 10min??

• Skogshallon
    gottmebulle skrev 2009-11-01 18:44:03 följande:
    när bytte ni ifrån mjukliften till sittdelen???? e 3mån för tidigt me åkpåse,korta sträckor typ 10min??
    Min pojk var fyra månader när jag bytte från liggdelen till sittdelen.
  • tes 75

jag har några frågor om P&T egna åkpåse:

- hur lång är åkpåsen?
    - har den öppning för fötterna? (alltså separat dragkedja/öppning så man kan ha öppet för skor)

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 16