• Anonym (honey)

    Hur visa intresse utan att vara för påflugen?

    Ok, detta är inget jätteproblem men jag skulle behöva lite tips från er alla.

    Detta kommer att låta som värsta klychan men jag har gått och blivit förälskad i min lärare :)

    Stopp, innan ni börjar kasta ägg på mig....

    ... det är en vuxenutbildning, han är 4 år äldre än jag, och utbildningen är klar till våren så jag är inte i någon tonåring i beroendeställning eller nåt sånt.

    Jag är singel
    Han är singel

    Han är sjukt söt och mysig och jag känner en sån dragning till honom.
    Han är superlätt att prata med och lättsam på alla vis.

    Men hur ska jag visa mitt intresse utan att förvandlas till en klassisk klyscha?

  • Svar på tråden Hur visa intresse utan att vara för påflugen?
  • Anonym (fel!)

    Har man en lärare-elev relation så är man som elev ALLTID i beroendeställning. ÄVEN om man inte är en tonåring! Han kan få sparken eller på annat sätt bli negativt påverkad i sin professionella ställning. Är du så hemskt kär så kan du väl vänta till du är klar med utbildningen och sen kan ni ju göra precis vad ni vill, men att inleda en kärleksrelation medan han är din lärare, det skulle jag som arbetsgivare aldrig tillåta. DÅ hade han fått sparken för mig.

  • Anonym

    Jag skulle vara lite sådär lagom oskyldigt flirtig, men absolut inte vara för uppenbar. Sedan är det ju upp till honom att ta steget känns det som, eftersom han trots allt är din lärare och han kanske riskerar sitt arbete.
    Skulle ni verkligen bli kära och bli ett par så kan ni säkert komma på ett sätt att lösa problemet med att han är lärare och du elev. Ni får väl vänta tills kursen är slut, eller så får du byta lärare eller nåt..inte så farligt.

    Ett annat sätt vore ju att bara bli hans vän (till att börja med)..

  • Anonym (fel!)

    Och hur tycker du att det ska funka så att det VERKLIGEN blir helt rättvist med rättningen av TS prov/tentor om de kom varandra närmare?


    Anonym skrev 2009-11-01 17:22:50 följande:
    Jag skulle vara lite sådär lagom oskyldigt flirtig, men absolut inte vara för uppenbar. Sedan är det ju upp till honom att ta steget känns det som, eftersom han trots allt är din lärare och han kanske riskerar sitt arbete. Skulle ni verkligen bli kära och bli ett par så kan ni säkert komma på ett sätt att lösa problemet med att han är lärare och du elev. Ni får väl vänta tills kursen är slut, eller så får du byta lärare eller nåt..inte så farligt. Ett annat sätt vore ju att bara bli hans vän (till att börja med)..
  • lillekatt

    Anonym (fel!) skrev 2009-11-01 17:45:34 följande:


    Och hur tycker du att det ska funka så att det VERKLIGEN blir helt rättvist med rättningen av TS prov/tentor om de kom varandra närmare?
    Så man får inte heller ha sitt barn eller någon släkting i samma klass man är lärare heller?
  • Anonym (honey)

    Åh,jag vill givetvis inte ställa till med problem för honom, jag vill bara att han ska få veta hur mycket jag tycker om honom.

    Självklart kan jag vänta på honom om han skulle vara intresserad, men det var inte det jag tänkte på i första hand, utan mer att jag ville visa att jag var intresserad utan att bli en stalker.

  • Anonym

    Anonym (fel!) skrev 2009-11-01 17:45:34 följande:


    Och hur tycker du att det ska funka så att det VERKLIGEN blir helt rättvist med rättningen av TS prov/tentor om de kom varandra närmare?
    Men gud, måste man vara så himla seriös hela tiden? TS säger ju själv att dom kan vänta, om det blir ngt allvarligt mellan dem..

    TS, jag tycker du ska flirta lite..och jag tror du märker ganska snart om du får ngt gensvar eller ej.
  • Anonym (fel!)

    Nej det får man inte. Man får hursomhelst inte betygsätta det barnet.


    lillekatt skrev 2009-11-01 17:50:22 följande:
    Anonym (fel!) skrev 2009-11-01 17:45:34 följande: Så man får inte heller ha sitt barn eller någon släkting i samma klass man är lärare heller?
  • Anonym (fel!)

    TS hade inte skrivit det innan jag skrev mitt inlägg. Och ja, jag måste vara seriöst eftersom att ha en relation med en elev aldrig är en bra idé. Man får inte ha en nära relation med sina elever på det sättet och så är det. Att det låter romantiskt och vackert är inte skäl nog till att ge sig in i något sånt här.

    Men OM du, TS bestämmer dig för att satsa på detta, så hoppas jag han har vett nog att gå till sin arbetsgivare med en gång och berätta om detta, för då kanske en lösning kan hittas så som att han blir omplacerad på arbetsplatsen eller att du själv blir det. Alternativt att någon annan betygsätter dig.


    Anonym skrev 2009-11-01 18:22:07 följande:
    Anonym (fel!) skrev 2009-11-01 17:45:34 följande: Men gud, måste man vara så himla seriös hela tiden? TS säger ju själv att dom kan vänta, om det blir ngt allvarligt mellan dem.. TS, jag tycker du ska flirta lite..och jag tror du märker ganska snart om du får ngt gensvar eller ej.
  • Anonym (honey)

    Anonym (fel!) skrev 2009-11-01 18:30:01 följande:


    TS hade inte skrivit det innan jag skrev mitt inlägg. Och ja, jag måste vara seriöst eftersom att ha en relation med en elev aldrig är en bra idé. Man får inte ha en nära relation med sina elever på det sättet och så är det. Att det låter romantiskt och vackert är inte skäl nog till att ge sig in i något sånt här.Men OM du, TS bestämmer dig för att satsa på detta, så hoppas jag han har vett nog att gå till sin arbetsgivare med en gång och berätta om detta, för då kanske en lösning kan hittas så som att han blir omplacerad på arbetsplatsen eller att du själv blir det. Alternativt att någon annan betygsätter dig.
    Oj, vad du tar i !

    Jag ska alltså inte fria till karln ( i alla fall inte ännu
    , utan jag ville bara på nåt diskret sätt visa mitt intresse.

    Jag hann inte räkna till hur många "får" det fanns i ditt svar men nog FÅR man väl ha en crush på någon oavsett vad han valt för yrke?
    Även lärare är människor och såvitt jag vet är dom inga katolska präster som inte får gifta sig eller ha ett förhållande.

    Jag HAR fortfarande förståndet i behåll, jag TÄNKER inte kasta mig över honom och sen trumpeta ut det för hela världen.
    En bra dag när jag känner mig extra modig kanske jag möjligen vågar blinka med ena ögat åt honom, det är ungefär så långt jag tänkte mig att gå....möjligen.

    Det var bara en fråga, men skulle kunna tro att jag planerat att sno din man eller nåt
  • Anonym (fel!)

    Jag tar inte i. Och klart att de får ha förhållanden. Men INTE med sina elever. De får inte ens flörta med dem faktiskt. Sen bryr jag mig inte om vad du tycker i övrigt för så är det.

    Varför känner du att du MÅSTE visa ditt intresse NU? Varför kan det inte vänta till du är klar med din utbildning?

    Anonym (honey) skrev 2009-11-01 18:42:32 följande:


    Anonym (fel!) skrev 2009-11-01 18:30:01 följande: Oj, vad du tar i ! Jag ska alltså inte fria till karln ( i alla fall inte ännu , utan jag ville bara på nåt diskret sätt visa mitt intresse. Jag hann inte räkna till hur många "får" det fanns i ditt svar men nog FÅR man väl ha en crush på någon oavsett vad han valt för yrke? Även lärare är människor och såvitt jag vet är dom inga katolska präster som inte får gifta sig eller ha ett förhållande. Jag HAR fortfarande förståndet i behåll, jag TÄNKER inte kasta mig över honom och sen trumpeta ut det för hela världen. En bra dag när jag känner mig extra modig kanske jag möjligen vågar blinka med ena ögat åt honom, det är ungefär så långt jag tänkte mig att gå....möjligen. Det var bara en fråga, men skulle kunna tro att jag planerat att sno din man eller nåt
Svar på tråden Hur visa intresse utan att vara för påflugen?