• Svar på tråden nytt?
  • rosen76

    Jag har inte sett den tidigare. Har undrat varför det inte funnits en kategori för oss med ett barn.

  • petsod

    Tyvärr är den inte så välbesökt. Måste ju finnas några familjer till därute som bara består av 3 personer.

    Skulle vara roligt att diskutera med andra som resonerat som vi.

  • Redaktör

    Hej!

    Ja, det här är en ny kategori sedan ett par veckor tillbaka, som tillkom efter önskemål från en medlem.

    Vänliga hälsningar
    Redaktionen


    Följ livet på redaktionen - Redaktionsbloggen
  • korfu08

    Skönt att det finns en tråd med oss som bara har ett barn och jag har jättesvårt att bli gravid, fått två missfall, har endometrios och värk, som mår bäst av p piller. Och haft en jobbig förlossning då jag förlorat två liter blod och fick urinvägsinfektion och dottern gick inte upp i vikt som hon skulle pga amning som inte funkade, så det var en jobbig tid och jag har sagt att sommaren 2011 skall jag försöka bli gravid, då kommer vår dotter i bästa fall att vara sex år, men det är bara skönt, och jag skall nu börja nytt jobb och vill satsa på det, eftersom det nuvarande jobbet varit hemskt det senaste året pga mobbning och att kroppen skall må bättre och att satsa lite på nya jobbet. Hoppas dock att vår dotter får ett syskon men tänker då inte ge upp den sociala biten och funkar inte amningen så tänker jag vara bättre förberedd för flaskmatning denna gång.

    Men jag har inte valt att inte ha syskon, men alla har inte så lätt för att bli gravida och omgivningens tjat om syskon kan ibland såra en mycket. Speciellt när man inombords vill ha ett syskon.

  • hymafr

    Många väljer ju inte att bara ha ett barn - utan pga tex skilsmässor så blir det helt enkelt inga fler barn.
    Sen finns det de som har ett barn och försöker få syskon i många år utan att lyckas. Tyvärr vanligare än man tror.

  • korfu08

    JAg är en som kanske aldrig kan få ett syskon till vår dotter, så än så länge är vi tre och tjatet om standarden idag att man skall ha två barn är jobbig och jag vet att jag kanske kan få ett syskon om några år, men att det kommer att bli stor ålderskillnad och varför det dröjer med syskon kan man läsa i min presentation.

    Tror att det är vanligare än nånsin med vi som försöker att få syskon till våra barn, men inte lyckas, är själv ensam barn.

    Tack för att detta forum finns och vill gärna diskutera mer med dem som har ett barn och kanske inte kan få fler eller i så fall med stor ålderskillnad

Svar på tråden nytt?