Vilken är den bästa soffklädseln i en småbarnsfamilj?
Ja, frågan är ju redan ställd! Ny soffa är på gång och nu vill vi hitta den perfekta soffan för en 3-barnsfamilj. Vilken är det???
Ja, frågan är ju redan ställd! Ny soffa är på gång och nu vill vi hitta den perfekta soffan för en 3-barnsfamilj. Vilken är det???
skin eller imitation! bara torka av allt kladd mm perfekt.
Jag röstar på skin. Har imitation i dag o den drar åt sig, inte lika fort som vanligt tyg men är man inte där o torkar på en gång så hinner den dra åt sig.
Vi har en brun-melerad soffa från mio,en ganska lång med schäslong på ena sidan. Den är helt perfekt trots att det är en tygsoffa! Iom att den är melerad i färgen (ser lite mörkbeige ut på håll) så syns ingenting på den! Tyget är av bra kvalitét så om det blir en fläck är det bara att ta nånting vått och torka bort den med.
vi har iof bara två barn än så länge men kan inte tänka mig att jag ändrar uppfattning efter nästa
Svarta sopsäckar Det är iallafall vad jag önskar att vi hade på våran
Vi har skinnimitation och den är väldigt bra ur avtorkningssynvinkel men däremot tycker jag att det spricker mer även om vi smörjer in den.
Skinn absolut. Vi köpte den för att lätt kunna torka bort djurhåret våra vänner har med sig eftersom vi är allergiska. Detta flera år innan vi hade barn. När vi sedan fick dottern som monsterkräkts i soffan flera gånger så är vi, om möjligt, än mer nöjda med vårt val av skinnsoffa. Tvättar och behandlar den med medel för skinnsoffor några gånger per år men det är inte så jobbigt. Känns mycket enklare än att kränga av tyget på soffkuddarna och få på det igen .
Skinn i oxblod eller brunt...
Vi är en familj med 2 små barn. Vi köpte ikeas ektorp soffa och har både vit och svart klädsel till. För våran del så önskat vi att vi hade skinn för den svarta klädseln har nästan blivit urtvättad. Och den vita blev aldrig vit igen efter alla tvättar. Men om ett par år så ska vi slå till på ett soffgrupp i skinn :)
Den tvättbara!
Skinn antar jag. Själv har vi en blå soffa, inte att rekommendera, varenda ynka lilla fläck syns på den...
Vi har Ektorps soffan med beige klädsel som är tvättbar i 60 grader. Perfekt för oss, inte så dyr heller. Vi har en tvåsits och en tresits och tror att de kostade under 10 000 tillsammans. KOmmer att byta ut dem när barnen är större.
Vi köpte för ca 10 år sen soffor i svart skinn. Mycket p g a barnen. Själv har jag alltid drömt om en vi tygsoffa...
Det har spillts många liter vätska dessa soffor, kilovis med smulor, magsjuka barn har spytt på dem, marsvinen har kissat och man har hoppat, ätit, sovit, älskat och busat i dessa soffor.
Ursäkta obehagliga detaljer, men oavsett vad de smutsats ned med, en fuktig trasa fick dem att se som nya ut igen.
Nu börjar barnen bli större och jag längtar efter en ny soffa! Hur bra en svart skinnsoffa än är, jag är trött på det svarta och skulle gärna vilja ha en beige eller nästan vit soffa nu. Funderar på skinn igen, men kan även tänka mig tvättbart tyg.
Vit eller en melerad grövre klädsel.
Den vita kan man bleka, bleka och bleka när det blir fläckar. Blir som ny.
Skinn, men ej vitt. Bara torka av med trasa och behandla emellanåt.