Trodde min treåring var borta för alltid!
Igår eftermiddag var familjen och handlade, dottern (precis fyllt tre) tjatade om att få slippa sitta i vagnen och vi gav med oss. Hon är smått rymningsbenägen och en rättså vild tjej, därför brukar det kännas bäst att ha henne i vagnen. Hon var jätteduktig och gick bredvid oss hela tiden. Vi stod och tittade på konserver och då kommer en kille fram och frågar vart champinjonerna är, jag visar honom och vi står och skämtar lite om att han inte såg dem fast de stod mitt framför näsan på honom. Maken och sonen står och plockar ned varor i vagnen.
När jag pratat färdigt med mannen upptäcker jag att tösen är borta! Jag ber maken gå och hämta henne, tänkte att hon är säkert runt hörnet bara och fortsätter handla. Efter ett par minuter kommer maken tillbaka och säger att han inte kan hitta henne. Jag, maken och sonen börjar leta på var sitt håll, maken springer ut och frågar utanför affären om någon sett en liten tjej men ingen har sett något.
Börjar påminna mig om mannen som frågat efter champinjoner och blir allt mer övertygad om att hon blivit bortrövad, frågan om champinjonerna var säkert bara för att avleda! Knäppt kanske men efter tio minuters tokletande efter en spårlöst försvunnen dotter kunde jag inte tro annat. Var runt på lagret i affären, letade överallt! Ingen dotter. Fick sätta mig ned för helt plötsligt blev jag alldeles svimfärdig, har nog aldrig blivit så här rädd i hela mitt liv! Maken grät nästan, vi hade nu letat i 15 minuter och engagerat personalen i affären i letandet. Efter 20 min hör jag plötsligt ett välbekant ljud, dottern som skriker NEEEEJ, maken har hittat henne!!! Vår lilla älskade dotter (alt skitunge) har gömt sig mellan två pallar med lösgodis och sitter och äter som en galning. Vi hade aldrig hittat henne om hon inte haft sin lila toppluva på sig som råkade sticka upp mellan pallarna. Jag visste fasen inte om jag skulle skratta eller gråta, skälla eller pussa på henne. Tror jag gjorde båda två.
I natt har jag drömt hemska mardrömmar om dottern, hon har både varit död, försvunnen och illa skadad. Mår så fruktansvärt dåligt idag, känslan går väl över så småningom men jag var tvungen att skriva av mig lite. Tyckte vi hade så bra koll på henne, men på en sekund så är hon borta! I fortsättningen får hon allt sitta i vagnen eller så fixar jag barnvakt när vi storhandlar.