Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

HJÄRTEBARN

theesi skrev 2009-11-24 12:00:13 följande:
    Ny tid IGEN, 8 dec.
    Nu håller vi tummarna för att det blir av denna gång.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    låjsan1 skrev 2009-11-24 20:42:12 följande:
    Nu håller vi tummarna för att de blir den 8:de ...känns nästan som de e vår op förra året som upprepar sig då Jontes tid blev skjuten på 4 ggr så jag vet hur galet frustrerande de e men den 11 dec -08 blev den av och vi hann hem till jul så det riktar vi in oss på med er oxå Tack ni andra tjejer för era uppmuntrande ord om Jontes op. Vet att de inte e kul å läsa när man har så mycket skit med maten men jag bara måste tala om att på BVC i dag vägde han 13.650 och är 83 lång....börjar tro att jag tvingar i honom lite too much men sen äter han fortfarande 2 ggr per natt så de gör ju sitt
    Hur gammal är han?

Johanna har precis kommit upp till 13kg nu.
  • 2små2stora
    låjsan1 skrev 2009-11-24 21:46:06 följande:
    Han är 16 mån :P tack MoM <3
    Då har du tryckt i hono bra med mat J vägde 10kg när hon var 16 mån
  • 2små2stora
    hjärtemax skrev 2009-11-26 07:52:49 följande:
    Hej alla kära!!Nu kommer det en uppdatering sen vi har kommit hem i fredags!Min gosse har blivit en huligan *skrattar* han är över allt o ingen stans!han klättrar upp för soffan o kryper o hoppar omkring! finns inget stopp i han, han har sån energi!!!är så roligt o se att han nu tar för sig! han har ju inte orkat innan...han äter som en häst, hela tiden, han som var välling barn äter nu ALLT han kommer åt, en morgon satrt han i stolen i köket när jag förberedde mediciner, då roffa han åt sig brödpåsen snabbt som bara den o tog sej en macka :Dhan har aldrig ätit smörgås innan..det jobbiga är medicineringen, han ska ha 4 ggr dag o sammanlagt 27st under ett dygn..tar tid o förbereda o tar tid o ge..o ska alltid tas på samma tider.men min gosse är hemma o piggare har han aldrig vart..i början tog jag tempen flera ggr på han för jag trodde han hade feber, pga att han hade FÄRG! han som alltid vart så blek o blå typ, har nu jätte fin färg! han ligger på 100 i syret hela tiden, otroligt, aldrig sett så höga siffror på han..han har börjat ge mer ljud me.. igår sa han lillobooor o peka på victor!han har dock nu blivit förkyld, eller det har vi alla, så lite nervös inför hur det tar på han e jag..i morse vägde han 11kg :D så upp går det..hans aptit e delvis pga att han får kortison, då får man kraftig aptit.. han kan även nu GÅ när jag håller han i händerna..ALLT går så fort o jag hinner inte med, :D så mysigt o vara samlade allihopa bara mysa :)kram kram
    Vad härligt att höra att han orkar så mycket nu
  • 2små2stora
    Tifastar skrev 2009-11-29 20:21:52 följande:
    (råkade visst posta innan jag var klar =S)Fort... blå om läpparna och i munnen...hur länge ska man vänta med att ringa läkaren på barnmottagningen?
    Ring i morgonbitti. Bättre att kolla en gång för mycket.
  • 2små2stora
    Små Hjärtan skrev 2009-12-01 18:34:58 följande:
    Ska till Lund nästa vecka för kontroll så man kan ju passa på att prata med dom då.Att dom får mardrömmar efter op är ju jättevanligt oavsett vad för op det är. Vår äldsta fick det i början av året när han opererat bort mandlarna osv.Gud ja Elisabeth är helt underbar.
    Är det Wolf ni menar när ni säger Elisabeth?

Johanna sov oroligt i flera månader efter hennes operation. Det tog henne 4 mån att börja äta normalt igen.
  • 2små2stora
    Små Hjärtan skrev 2009-12-02 09:09:56 följande:
    Nej men hon är åxå bra. Vi menar Elisabeth Lundgren som är kontaktsköterska i Lund.Usch. Trinity hade inte mardrömmar direkt efter op utan det har kommit först nu.
    Jag jobbar med Wolf här i stockholm, är med i samma projektgrupp samt att hon bakjourar hos oss ibland

Usch de kan inte bestämma sig för om det är J's hjärta eller lungor som spökar hon är trött, snabbrespad och lätt andfådd hela tiden.
  • 2små2stora
    FinaFilip06 skrev 2009-12-04 16:37:33 följande:
    En hälsning från Östrasjukhuset och Göteborg, Vi blev inlagda i Torsdags EM, Filip blev sämre iförrgår natt, och läkarna vågade inte chansa denna gången, Kanske blir en katrisering, nästa vecka. Det är ett blodkärl i hjärtat som leder till lungorna som är helt stopp i.Jag och mamma, bor på Ronad macdonalds huset brevid sjukhuset. Kram så länge♥
    Nej vad tråkigt.
  • 2små2stora
    Gunsan75 skrev 2009-12-05 23:04:57 följande:
    Är i Göteborg. Min Alice 4 år, snart 5 ligger på biva.Hon blev hjärttransplanterad natten mellan söndag29/11 och måndag 30/11.Hon har sedan hon vaknade i måndags natt kräkts och kräks fortfarande så man undrar hur detta ska sluta när inga mediciner får stanna kvar.Man blir ju orolig för avstötning.
    Vad tråkigt att höra att hon kräks så. Har de någonfundering på varför? Många mediciner borde de väl kunna ge henne intravenöst.
  • 2små2stora
    Gunsan: härligt att det går framåt.

J ska in på kontroll inom 1 vecka om hon inte blir sämre för då ska jag in akut. Jag vet inte vad som är fel på henne men hon är jättetrött och orkar inte gå eller leka som tidigare. Hon vill bara sitta still och titta på TV. Är dessutom ganska flåsig.
Svar på tråden HJÄRTEBARN