Inlägg från: Små Hjärtan |Visa alla inlägg
  • Små Hjärtan

HJÄRTEBARN

2små2stora skrev 2009-12-01 20:51:35 följande:
    Är det Wolf ni menar när ni säger Elisabeth? Johanna sov oroligt i flera månader efter hennes operation. Det tog henne 4 mån att börja äta normalt igen.
    Nej men hon är åxå bra. Vi menar Elisabeth Lundgren som är kontaktsköterska i Lund.
    Usch. Trinity hade inte mardrömmar direkt efter op utan det har kommit först nu.
  • Små Hjärtan

Idag ska vi till Lund för kontroll. Lite nervöst men det kommer gå topppen.
    Ska vara där kl 8 så vi åker om en stund med tanke på rusningstrafik nu på morgonen.

• Små Hjärtan
    theesi skrev 2009-12-14 11:12:06 följande:
    Vilken hostmedicin får era enkammarhjärtisar äta??
    Apotketet rekomenderade Bisolvon eftersom vår flicka går på waran just nu. Ringde även Lund för att dubbelkolla och dom sa det går bra. Den är kanonbra
  • Små Hjärtan

En liten uppdatering från Trinitys kontroll förra veckan.
    Allt såg jättebra ut. Hon har gått upp 1,5 kilo sen den 21 oktober. Hon har ett litet mikrominimalt läckage i klaffen men det var inget farligt.
    Nästa kontroll blir i vår.
    Just nu ligger hon för ovanlighetens skull sjuk. Vet inte vad det är för fel på henne.

Idag fick jag en tid för ett riktat ultraljud på bebisen i magen 5 januari. Är redan nervös för vad det kommer visa för visst är man orolig för att få en liten hjärtis till.

• Små Hjärtan
    theesi skrev 2009-12-16 13:19:53 följande:
    Små Hjärtan skrev 2009-12-16 11:40:07 följande: Vilken vecka är du i när du får riktat UL?
    Jag kommer vara i vecka 19 då om jag inte räknat helt fel.
  • Små Hjärtan
    theesi skrev 2009-12-19 14:44:21 följande:
    Små Hjärtan skrev 2009-12-16 16:14:46 följande: förstår jag rätt då. är det för att kolla om den lilla i magen också har hjärtfel eller?Är det inte tidigt i vecka 19?
    Jag vet inte men läkaren på MVC som skrev remissen till Lund sa att Lund kallar när dom tycker det är lagom att kolla.
  • Små Hjärtan
    Ogi skrev 2009-12-19 17:27:11 följande:
    Små Hjärtan skrev 2009-12-19 15:02:55 följande: Nu är jag absolut inte påläst om detta, men vår son föddes med VSD och det syntes inte på hjärtultraljudet som gjordes när jag var i vecka 34. Men andra, mer allvarliga hjärtfel syns kanske.
    Nu kan jag inget om VSD men vår dotters hjärtfel (väldigt tydligt egentligen) upptäcktes inte förrän vecka 34-35 det heller.Hennes hjärtfel är en av de allvarligare hjärtfelen. Hon har enkammarhjärta m.m
    Många hjärtfel man egentligen kan missa med ultraljud
  • Små Hjärtan

Trinitys hjärtfel är ett av dom man kan se på ultraljud men MVC missade det helt. Det var en läkare i Malmö som märkte det när han skulle konstatera läpp spalt som hittade hjärtfelet så vi fick komma tillbaka en vecka senare så en kardiolog fick titta på det.
    Tycker att det är märkligt att dom på MVC inte såg hjärtfelet.

• Små Hjärtan
    Golvmoppen skrev 2009-12-19 20:41:21 följande:
    SH: Det har ju med hur tränade de är på att göra UL. Det har man ju märkt genom åren, då man varit pat. och även gravid.
    Precis. Sen tror jag inte det är något dom letar efter precis heller.
  • Små Hjärtan

GOD JUL på er alla önskar Trinity med familj

Svar på tråden HJÄRTEBARN