• Zodic

Mycket ögonmakeup

Jag tycker inte att man ska styra en 15årings utseende, jobba på era (eller din mans) fördomar istället.

• Zodic
    Menhir skrev 2009-11-06 19:02:22 följande:
    Så låt ungarna se ut som spöken om de vill - garanterad har det gått över tills de gifter sig (som min mormor brukade säga)!
    Eller så går det helt fel och man gifter sig med 25 piercings som jag, helt klart katastrof :D
  • Zodic

anna klara skrev 2009-11-07 23:06:35 följande:

Hmm, hur får du dessa två meningar att gå ihop........
    Förstår du inte ironin eller va, jag förstår inte riktigt..
    Jag tycker inte man ska styra över sina barns utseende, så länge det inte direkt skadar dom?
    Det är kul att Menhir tyckte det skulle gå över tills dom gifter sig, eftersom det uppenbarligen inte "gick över" för mig? Eftersom det faktiskt finns människor som tycker det är snyggt även i vuxen ålder, tro det eller ej :)
  • Zodic
    LyckligtSlut skrev 2009-11-10 04:53:47 följande:
    Vet vad du menar, men håller inte riktigt med. Har aldrig hört en person, oavsett ålder, benämna sin egen stil som "jag är fjortis". Det är ju något ingen vill vara. Fjortis är en negativ benämning och på så sett ingen stil. Stil är typ goth, punkare, raggare, Rockabilly, Sweet Lolita mm, inte fjortis. Att lägga negativa benämningar på barn eller folk i yngre tonåren är riktigt löjligt och skabbigt.
    Jag håller med, fjortis är negativt, de är konstigt att se sig själv som fjortis eftersom det är ju ett skällsord, det är i alla fall så folk i min omgivning ser på ordet.
    Sen skulle jag kanske inte gå in så mycket på detaljer om fransar som Yesbox, men jag skulle tänka mig folk med idomin på läpparna ( www.elverketlidingo.se/bildgalleri/bilder/2008-02-08%20SevenDisco/IMG_4846.JPG ) och stereotypiskt "blonda & blåsta" är fjortisar, jag tycker fjortis är väldigt mycket ett beteende.
    Men benämningen fjortis har ändrats, på 90-talet var det inte alls samma sak, jag försökte förklara detta för min storasyster som tyckte fjortis och emo var samma sak.
  • Zodic
    Koloraturell skrev 2009-11-16 15:39:39 följande:
    Jag kanske är lite hjärntvättad med smink och sånt då min mamma var kosmetolog, men ta ett snack med din dotter om hur viktigt det är att hon har bra produkter att tvätta rent med på kvällen, särskilt eftersom hon geggar så mycket kring ögonen där huden är väldigt skör. Ett bra tips är att ställa det som ultimatum - att antingen sminkar hon sig sådär och sköter sminkhygienen, eller också slutar hon sminka sig.
    Det gör inte ens jag som är vuxen :P
Svar på tråden Mycket ögonmakeup