• Genki

Har ni testat partnerbyte

I mitt förhållande var detta något vi testade efter redan 1½ år. Kanske tidigt, beror på vem man frågar, men detta har funkat bra för oss eftersom vi skulle kunna kalla oss mogna nog för att skilja sex från sex. Vårt egna sexliv är det inga problem med men vi är experimentella av oss som personer och vet att trots sex med andra med i leken så förändras inte våra känslor för varandra, vi älskar varandra mer än någon annan i alla fall.

Jag måste säga att när vi tog steget och började tala om detta så blev det en enorm lättnad att vi båda kunde särskilja sex med/utan känslor. Därmed behöver vi inte få ångest eller skämmas över faktumet att vi kan känna sexuell (betoning på sexuell) attraktion för andra. Vi förstår att det är naturligt och detta har fått vårt förhållande att faktiskt bli starkare än vad det var innan eftersom vi nu känner att vi kan vara helt öppna med varandra. Vi har alltså kommit närmare varandra =)

• Genki
    Anonym skrev 2009-11-06 06:53:08 följande:
    Jag känner exakt igen mig i din beskrivning om att vi kommit närmare varandra sen vi började ha sex med andra. Vi känner en starkare samhörighet. Dock tror jag inte det tog mer än ett par månader innan vi hade sex med någon annan första gången. Nu är vi inne på fjärde året tillsammans!
    Detta visar starkt på hur ett förhållande kan tryggas på ett djupare plan. Måste säga att det är enormt mycket tryggare att slippa den ångest man annars kan känna om man råkar finna någon annan sexuellt attraktiv, som förefaller ofta vara något folk i partnerskap råkar ut för under vardagen (kanske någon man går förbi på stan, arbetskamrat och så vidare).

Keep on the good work, så länge kommunikationen fungerar och man trivs med varandra så är det allt som betyder något, right? =)
Svar på tråden Har ni testat partnerbyte