Lyrica???
Slänger ut en fråga då jag ska prova lyrica, ökar alla mycket i vikt av den? Och är den dyr (om man nu funkar bra på den och planerar att äta en längre tid)? Tacksam för svar.
Slänger ut en fråga då jag ska prova lyrica, ökar alla mycket i vikt av den? Och är den dyr (om man nu funkar bra på den och planerar att äta en längre tid)? Tacksam för svar.
Jag fick en stark reaktion på Lyrica. Stickningar i tungan o varm o rodnad i ansiktet och rödflammig på armanra. Tog 75 mg, morgon o kväll i bara 2 dagar o fock åka till akuten. Tror även tungan svullnade upp lite.. kändes som det iaf. Jag blev väldigt yr och fick svimningskänsla och blev kall i kroppen... :S
Men fy vad hemskt, att det kan vara så olika man reagerar. Hoppas du mår bättre! Skulle inte vi försöka bli gravida skulle jag fortsatt äta medicinen.
Jaha, tog en lyrica imorse. Mår så jä.....vla dåligt och ser ingen annan utväg. Skaffa barn har vi oxå lagt åt sidan, för tillfället. Måste fungera själv först.
Har också ätit Lyrica. Fick tyvärr ingen effekt av den, men vet att det har hjälp många andra.
Gick inte upp i vikt.
jag har ätit lyrica sen sommaren 2006.
Jag mår bra av det..
Tror inte jag gått upp i vikt av dom.
Vad heter betablockeraren som du trådstartaren har?
Ja, "systern" på psyk sa det oxå idag när jag ringde.Hålla ut alltså, men vet faktiskt inte riktigt hur jag mår, ska kanske försiktigt vänja in kroppen på denna medicin?!
Jag har ätit Lyrica sen juni -09 och har sen dess ökat 20 kg i vikt... Var visserligen en pinne innan, men har blivit alltför rund nu. Tyvärr var det inte enda biverkningen jag fick, så jag är på väg att sätta ut medicinen nu. Planerar dessutom barn, så det är en nödvändighet att sluta med Lyrica.
Jag var uppe i så hög dos som 375 mg/dag och jag hade så väldigt många biverkningar att jag inte stod ut. Enligt min läkare (och bipacksedeln) kan man ha så hög dos som 600 mg/dag. Undrar just hur mycket biverkningar man får av en så hög dos... För jag antar att biverkningarna ökar med ökad dos.
De biverkningar jag hade var bl.a:
yrsel, trötthet, berusningskänsla, ömma och stela leder, viktuppgång, klumpighet, minnesstörning (mitt närminne blev mycket dåligt), talsvårigheter, darrningar, blodsockerfall, blodtrycksfall, dålig blodcirkulation i lemar, likgiltighet (kände mig som en zombi stundtals), ingen sexlust, uppsvälld buk, halsbränna, inkontinens, ökad känslighet för ljud
Tror jag fick med det mesta där faktiskt.
Idag har jag 75 mg på morgonen och 25 mg på kvällen. I slutet på veckan ska jag gå ner till 25 mg x2 och därefter sätta ut först kvällsdosen och sist morgondosen. Detta bör ta ca 2 veckor, om allt går enligt planerna. Jag har dock försökt sluta förr, men inte lyckats, utan varit tvungen att gå upp i dos igen. Det har berott på ångest och rastlöshet - som är anledningen till att jag fick medicinen från första början.
Nu har jag dock en morot - att bebisverkstan kan ta fart så fort jag slutat med medicinen. Det gör mig mer peppad att lyckas denna gången.
Jag åt det ca 1,5 år. Mådde lite bättre av den, särskilt i början. Gick inte upp i vikt av den.
Har lergigan som är okej.