Hur ofta byter ni dusch/badhanddukar?
Som rubriken lyder!
Som rubriken lyder!
Efter varje gång dom används
En gång i veckan åker handdukarna i veckotvätten, om det av någon anledning skulle behövas oftare så byter jag naturligtvis. Små handdukar byts lite oftare.
Skulle kännas som totalt onödigt att byta handdukar varje gång de använts, vi torkar ju rena, nytvättade kroppar med dom, det blir de knappast smutsiga av.
Brukar bli ungefär 2 gånger i veckan. Då byts alla handdukar, stora som små.
1 ggr/vecka eller vid behov
Varje måndag körs en regelrät handdukstvätt här hemma. Då byter vi ALLA handdukar oavsett om det behövs eller inte. Hand-handdukar kan vi byta oftare speciellt de som används mer regelbundet än andra.
Kan inte svara för dom byts vid behov. Kan bli allt från några gånger i veckan till kanske var 3e vecka. Jag vet inte hur det är med andra men jag och resten i familjen är ju rena när vi kommer ur duschen och använder bara handduken till att torka kroppen snabbt så den blir ju knappast smutsig av att göra det. Sen får den torka ordentligt så händer det inget konstigt kan vi nog ha samma i 3 veckor.
Det är lite olika men ca en gång i veckan i snitt. Behövs det oftare så åker de oftare men annars kan de hänga längre om de inte har använts så mycket.
minst 1 gång i veckan men oftast 2-3 ggr i veckan.. fick sambon bestämma skulle det bli varje dag.