Hur ofta byter ni dusch/badhanddukar?
Som rubriken lyder!
Som rubriken lyder!
En gång i veckan eller vid behov.
En gång i veckan.
en gång i veckan eller när de behövs.
små handdukar blir nog oftare då vi tvättar händerna jätte ofta o ja tycker små handdukarna börjar lukta surt/unket fort
Jag byter när de behövs. Kanske blir 1g i veckan max skulle jag tro. Min son har en badrock och de tvättar jag väldigt sällan , kanske 2 g i månaden.
Bodde tillsammans med en kille som villa ha nytt badlakan (gigantiskt) varje gång han duschat. Jag orka inte tvätta o tyckte de va slöseri med energi både från tvättmaskinens håll och mitt håll så jag hängde de på tork o sen vek ihop de i skåpet igen. Så använde han den en gång till utan att han visste om de. Och jag halverade tvättandet av badlakan
De man inte vet mår man inte dåligt över.. :-P
En gång i veckan.
varannan vecka när vi har tvättid och tvättar allt så byts handdukar och lakan ut
Man kan ju undra hur noga man tvättar sig om ens handduk blir smutsig efter en användning??
Vi byter en gång i veckan, vid städningen. Rent badrum o rena handdukar hör ihop för mig.
Jag röstade på en gång i veckan, men det är nog snarare två gånger i veckan. När jag använt en handduk tre gånger, så känns den lite halvskabbig, så då brukar jag torka hundens tassar en gång, sen i tvätten med den. Men flickans handduk tvättas inte lika ofta, dels för att hon knappt torkar sig på den, sen för att hon inte duschar varje dag, oftast blir det lite spolning bara, och då vill hon alltid ha morgonrocken på sig istället :)
en gång i veckan i bland oftare
Efter varje användning
För att jag älskar lukten av nytvättade badlakan som luktar sköljmedel efter dusch
Illa eller hur ?
Handdukar för handtvätt byts ut en gång i veckan.
Det brukar bli någon gång per vecka. Känns onödigt att byta efter varje användning, då man ändå är ren när man använder handdukarna!