Umeåmammor hösten 2005 (19)
Oj, redan dags!
Oj, redan dags!
Låter som en bra idé, mountainmamma! Skönt att barnen är friska!
Man kan bli glad för lite: jag har sett (till) att jag kan gå vid lunch fredagen den 20/11 som är stängningsfredag på dagis, äntligen får jag en eftermiddag med kidsen (och kanske sällskap av några trevliga umeåmammor??) - hurra!!
Nu verkligen dags att sova med tanke på hur sjukt trött jag har varit de senaste veckorna - efter att jag fick vaccinet.....nog för att man är trött för jämnan, men nu är det extremt! Men skönt om man slipper svinflunsan såklart
Ja, grattis lillstor-Ellen! Det är så förvirrande vilka som r stora och vilka som är små egentligen
Stackars Julia!
Tycker du att det är nån sillnad mot vanlig influensa eller liknar den den vanliga? Hoppas hon kryar på sig fort (och att ni andra klarar er alt inte blir så dåliga). Har hon fått behandling nu då?
Nattvecka, min dagsovning går som vanligt åt skogen, men några fönster är putsade
. Efter att jag hämtat barnen tog vi bussen ner på stan och gick på biblioteket. Det gick över förväntan, Adam har blivit så mycket lugnare och är en riktigt duktig "tooo kille!" Vi köpte t o m te på teaffären och handlade vantar oc dylikt på KappAhl utan tjat och gnäll om rosafluffiga klänningar (Emilia), vilket brukar vara standard. Jag är nöjd och såå stolt över barnen
Mammizen: vad skönt att Julia verkar må bättre! Hur har det gått för Jesper, har han klarat sig? Tyvärr har jag inga festskor att låna dig
, men ha nu jättetrevligt ikväll på Rex!
Undrar när E och A kommer åka dit, känns nästan som en tidsfråga eftersom de är så tätt inpå Trollsländan, det borde ju nästan vara fler än A. A och J som fått flunsan där? Och mina har ju lång exponeringstid eftersom de är där typ hela dagen (utom den här veckan då).
Igår var R på Umegalan, de var nominerade till ett pris, rktigt kl även om de inte vann. Det var visst väldigt trevligt. Hans syster var med barnen eftersom jag jobbade, jag är såå glad att vi har några barnvakter att välja mellan!
Vilka snällisar - mina var så i onsdags, då for vi ner på stan efter dagis, och att klara det utan bråk är ju inte illa! Ni får säkert en trevlig stund på bibblan
.
Jag hade typ världens lugnaste jour igår, men är ändå trött som en zombie idag, det går inte fort i skallen kan jag säga. Tycker det har känts så de senaste veckorna, undrar om det bara är mörkret och kylan som gör det eller vad som har hänt?
Ang dagis: då är det bara att vänta då, får se om det blir nåt jobbande nästa vecka...
My: Fy sjutton, det var inte lite ego! Sa hon uttryckligen att du skulle lämna stora M?? Hon låter ju inte rikitgt vettig om du frågar mig - det hade varit elakt om det var ett vuxet barn, men M är ju bara tonåring!! Stanna, säger jag
Vad heter din granne? Vet ju några som bor på Sofiehem, men jag har ju läst färdigt så det låter inte som nån som jag läst med...
Jag beklagar sorgen, Mamma till 1, vad oerhört tragiskt
Jag missade ju att kommentera det, vad kul att ni ska gifta er! Lycka till med alla förberedelser, men ta det lugnt så ni/du inte stressar ihjäl er.
Stängningsfredagen ja, anything goes tycker jag. Vi kan ju alltid vara hemma hos nån och leka - här går bra. Kanske busa till det och baka scones till mellis eller nåt?
F ö tänkte jag försöka få barnen vaccinerade på onsdag kväll när de har "öppet hus" på vårdcentralen, undrar hur många andra som har tänkt samma tanke...
Vi ska försöka vaccinera i morgon em/kväll. Tycker att det känns vettigt att vaccinera, flunsan börjar ju sprida sig nu. Hoppas jag är hemma i tid bara. är dagjour i veckan vilket för mig innebär minst 10-timmarsdagar utan paus. Något sänkt på kvällarna.
Vi kan gärna vara här på fredag, men jag vågar inte garantera att man kommer in bland allt rat. Jäklar att det ska vara så svårt att få nån ordning! Jag blir tokig snart.