Inlägg från: Hellobello |Visa alla inlägg
  • Hellobello

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Jäklar så drygt, snillis! Det verkar ju helt vansinnigt att ett barn i en familj, som dessutom går på samma dagis som sin storebror och är utsatt för samma smittorisk och som dessutom är lite "lättinsjuknad" int ska bli vaccinerad! Jag trodde faktiskt att de skulr vara smartare än så och ge hela familjen när man ändå var där, även för logistikens skull.
    För vår del blev det ingen vaccination alls då Emilia fick feber och heringd under eftermiddagen. När jag kom hem sent omsider hade hon somnat så jag har inte sett hur hon mår, men det bliv väl VAB imorgon hur som helst. Hoppas bara det inte är flunsan... Adam är snorig och hostig men pigg och glad.
    Vi får se under morgondagen hur det ser ut inför fredagen.

• Hellobello

VAB idag. Jag inser att om vi skulle få en till så måste jag nog gå i tillvänjningsskola för föräldraledighet. Det är så svårt att bara mysa och göra saker med barnen, man är liksom så van att man ska hinna med så mycket annat när man är hemma
    Båda är hostiga och snuviga, Emilia misstänkt varm men vi har inte mätt nån temp, och båda är otroligt labila i humöret. Vi får helt enkelt vänta och se. Nu ska jag tillverka fläskpannkaka enligt önskemål.

• Hellobello

Snillis: kul med utgång och gott med drink! Jag har tagit på mig ett jobbpass lördag natt, annars hade jag gärna följt med.

• Hellobello

Jag skriver här i sista minuten, men jag antar att ingen tänkt sig hit ändå: hrä vandrar febern mellan barnen, inatt var dock båda heta som kaminer och sov oroligt. Idag är Adam het och matt, men Emilia pigg och kry. Ingen lekträff här med andra ord, vi får ta det en annan gång.

En av Emilias favoriter är lilla prinsessan, det har lett till att hon numera vet vad uvula är - kanske inte så vnligt bland 4-åringar

• Hellobello
    Den där flärpen som hänger ner baktill i gommen. Ni som läst lilla prinsessan vet hur hon kan skrika
  • Hellobello

Man ska ta varje tillfälle att lära sig/ut något nytt(-igt)
    Ljusteater lät ju lite smpmysigt, men troligen ganska blött. När är det?
    Jag undrar vad det är med mina barn, de turas om att ha hög feber och vara utslagna, snorar och hostar gör de mest hela tiden ochså har de nåt i ögonen. Kan ju vara vanligt virus, kan kanske även vara svinet, men den där varierande febern förstår jag inte vad det är??

Kul att höra av dig, Kaya! Allt väl?

• Hellobello

På söndag alltså, det låter bra. Jag jobbar lördag-söndag-natten, så söndag passar bättre.

• Hellobello

Umegullan: Jag lider så med dig, vad mycket undanträngd ilska du ska ha i dig! Har inte så mycket klokt att komma med, annat än att du nog måste få bearbeta det här på ett eller annat sätt och få reda ut alla motstridiga känslor, kanske med nån utomstående?

Vi har varit på tidigt fika hos en gammal kursare till mig, mycket trevligt att träffa henne igen! Och trevligt att se en fint inredd lägenhet utan leksaker spritt över golvet och med tavlor som hänger rakt på väggarna Sen var vi på plantagen och hittade lite julblommor och Emilia fick sig en liten halmbock. Nu har vi precis stoppat i oss lite smörgåsar för att stå oss till efter ljusgrejen i eftermiddag. Konstig matordning blev det idag.
    Vi tar bussen ner, antingen 16.05 ller 16.20 beroende på vad vi hinner till. Någon annan som bussar?

• Hellobello

Sjysst, mammizen!

Vi kom ju lite sent, som vanligt. Det blev för tajt till forsta bussen, speciellt som E vänligt nog hade stoppat ner A:s ena varma stövel i en påse som hon gömt på rummet vilket resulterade i en vansinnig moder i ett par (för många) minuter och därefter kalla stövlar på A. Hur som helst missade vi början så vi hade nog alla tre lite svårt att komma i stämning. När jag frågade E vad hon tyckte så sa hon att det hade hållit på jättelänge, hon tyckte nästan att vi hade slösat på tid, de är väl indoktrinerade på dagis i vådan av att slösa

• Hellobello

Bra idé, Jelon! Tänkte precis på samma sak härom dagen. Ska man försöka sig på en helg eller är det helt hopplöst? Var var vi då?
    Vi ska fixa lite julstämning på lördag, jag jobbar söndag men lyckligtvis inget mördarpass utan bara 8 timmar, kvällen fri, hurra!

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)