• Rabben

Min 6-månaders gillar inte frukt!

Ja så är det. Min 6 månader gamla pojke vägrar att äta fruktpuré. Jag har provat alla möjliga frukter, kylskåpskallt och rumsvarmt. Han äter allt annat med god aptit så frågan är: Måste han äta frukt?? Brukar inte barn gilla det annars?

• Svar på tråden Min 6-månaders gillar inte frukt!
  • Rabben

Det lustiga är att han åt det tidigare, när jag började med smakisar. Men för någon vecka sedan var han krasslig och febrig och fick mest ersättning för att han skulle få i sig tillräckligt med vätska. Efter det var det svårt att få i honom vanlig mat igen men det löste sig efter ett par dagar men frukt funkar inte. Men jag fortsätter att erbjuda. Ska testa med melon och se. Har inte provat det.

• Rabben

Jag gjorde egen mangopuré som han också ratade, men på e.m. idag gav jag honom gröt och blandade i en rejäl klick av mangon och då funkade det. Ska köpa lite olika frukter att testa med i morgon. Jag vill ju att han ska få i sig alla vitaminer! Min BVC-tant tycker att allt är allvarligt så henne kan man inte fråga om mycket, då hade vi varit utdömda för länge sen...

Svar på tråden Min 6-månaders gillar inte frukt!