• Åskan

Min 6-månaders gillar inte frukt!

6 månader... Oj då skulle jag inte oroa mig alls. När de är så där små ändras det ju hela tiden. Ena dagen funkar inte det, andra dagen funkar inte det, sen funkar allt ett tag etc, etc. Min dotter på 10 månader ändrar preferenser dagligen. HOn kan älska äpple i flera dagar för att helt plötsligt spotta ut det.

Min SON, 3 år, äter däremot INGEN frukt. Inte alls. Han har aldrig nånsin gjort det. När han var liten åt han iaf de flesta fruktpureburkarna. men ingen vanlgit frukt alls. O gör det ff inte alltså. Inte ens på dagis....

• Åskan

Dottern ratade också all frukt ett tag. Det kanske var 1-2 månader sen. Då gav jag fruktyoghurt istället. samt fruktjuice. Det funkade. Huvudsaken de får i sig det på NÅT sätt.

Sen fick jag tips av en kompis att köpa mango o mixa. Gjorde det o det älskar hon. Brukar blanda det tmed banan. Jättegott=) brukar även mixa hallon o banan. Det gillar hon med... Fruktbitar går fetbort!

• Åskan

Men många småbarn äter ju väldigt ensidigt... Min son som jag sa skrev. Väldigt kinkig med mat med. Det enda "nyttiga" vi får i honom öht är morot o mangopure. Det är ALLT. Ingen fruktyoghurt, ingen juice, ingen grönsak. Inte ens frukt i mûsli. Men nån gång måste det ju lossna tänker jag. Man kan ju inte va 15 år o säga att man aldrig smakat en frukt i hela sitt liv

Är själv inte jätteförtjust i frukt om jag ska va ärlig. Äter hellre mer grönsaker isåfall...

Svar på tråden Min 6-månaders gillar inte frukt!