• tjorvenlisa

    Måste jag ge upp?

    Hej!

    Jag är en tjej på 35 år som har en underbar familj, men har haft det fruktansvärt besvärligt med diverse sjukdomar. Kan inte heller bli gravid utan behöver en puff med ägglossningen med hjälp av tabletter. Eftersom jag försökt att bli gravid länge förut så har vi blivit utredda på infertilitetsmott. och vart då erbjudna att få testa med provrör. Under tiden vi väntade på tid så fick jag äta ägglossningsstimulerande tabletter och vips så vart jag gravid och vi har nu en son på 6 år. Så vad är mitt problem då? Jo jag vill så gärna ha ett till barn men det vill inte min make! Som jag nämnde så har jag varit drabbad av en massa tråkigheter sen jag fick min son. Jag har en dålig rygg som värker jämt och har också utvecklat fibromyalgi. Har också fått andra krämpor som behövt operationer. Men jag kan inte sluta att tänka på min önskan om ett till barn, jag vill så gärna men jag törs inte ens ta upp detta med min man då jag vet att han kommer att säga att jag inte skulle orka pga av ryggen (det finns ju dom som faktiskt blir bättre under graviditeten och det finns ju kjejsarsnitt om inte ryggen pallar en förlossning). Tror också att han besämt sig att han är för gammal(41), han har 2 barn sen tidigare som är 15 och 17 år. Snälla ge mig råd! Måste jag ge upp min dröm?

    "Ledsen"

Svar på tråden Måste jag ge upp?