• Gaytjej

    Made in Denmark?

    Vilka här det nu egentligen som väntar barn efter att ha gjort insemination/IVF i Danmark? Jag har tappat kollen och är nyfiken!

    Vi väntar en Trianglen-tillverkad knodd i skarven februari/mars 2010 :)

  • Svar på tråden Made in Denmark?
  • AnnaMG

    Ja, här vill ju vi också vara med! Historiken: 20 heminseminationer samt 9 inseminationer, 1 IVF och 1 FET på RMC, innan vi i somras for till DK. Där gjorde vi 1 IVF på CFC och 1 IVF på Trianglen - och resten vet väl de flesta. Tvillingar i bådas magar, BF 15/4 respektive 29/4. Alla fyra har samma donator som vi (tack vare dig Gaytjej) valde från ESB. Dunderspermier kan man säga...

    Tänk att vi är så många som har lyckats! Och på alla olika sätt/kliniker!

  • Gaytjej
    Gaytjej skrev 2009-11-08 20:19:51 följande:
    till min sambo,
    Till min FRU menar jag ju :D

    Dunderspermier förvisso - men det måste ju samtidigt ha varit dunderägg och dunderlivmoderslemhinnor och dundertur :)

    Hur många ägg fick ni till frysarna förresten, AnnaMG? Antar att ni inte riktigt tänker på potentiella syskon till fyrklövern.. i alla fall inte än på ett tag ;) men jag kommer inte ihåg ifall det blev några befruktade ägg över för er del?
  • Apolline

    Vi började i Danmark eftersom det inte var någon väntetid där, till skillnad från i Stockholm där vi skulle få vänta 1,5 år på första försöket. Trodde förstås att vi skulle lyckas ganska lätt.

    Efter några försök ställde vi oss i landstingskön men fortsatte i Danmark så länge. När vi insåg att det skulle krävas IVF för min del funderade vi på att vänta tills vi kom fram i kön i Sverige av ekonomiska skäl. Men det kändes jobbigt att behöva vänta minst ett halvår när vi varit igång ett tag, dessutom visste vi redan att vi vill ha fler barn och min sambo vill också vara gravid. Det kändes lättare att få bestämma sånt själv i Danmark.

    Angående donator så ville vi helst att eventuella barn har samma donator, vilket också verkade lättast i Danmark. För oss har det förstås ingen betydelse egentligen, jag kommer ju troligen ändå inte dela gener med alla mina barn, men för barnens skull tror vi att det kan vara en trygghet att man har någon att dela sina funderingar med. Det kändes särskilt viktigt eftersom vi nu iom IVF måste ha en anonym donator.

    Vi valde en donator med ögonfärg, hårfärg och längd som stämde in på oss/våra familjer, och som i övrigt verkade normal och neutral. Vi valde alltså en själva från ESB för att kunna få lite extra information. Har flera strån på Trianglen som vi tänkte inseminera min sambo med i vår, även några reserverade på ESB.

  • Mizz Mizzan

    På femte försöket så lyckades vi äntligen!! Väntar nu 3dje barnet (2dra i min mage) och har BF 22 juni 2010!!!

    Var på Storken alla 5 gånger...ska tillägga att min fru som bar vårt förra barn blev gravid på första försöket....

    Så nu har vi storebror född-98, lilla Elsa född-08 och lilla hallonet BF-10

    Är överlyckliga!!!

  • Blivande Lundamammor

    Vi anmälde oss till RMC i Malmö i början av 2009, men efter att vi fått hem anmälan och hunnit tänka efter så kände vi direkt att den svenska resan inte var menad för oss.

    Donatorsvalet spelade egentligen ingen roll alls men just eftersom man får välja, så gjorde vi det. Vi valde färger efter min fru och längd och vikt var helt ointressant. Vi är väldigt spända på vem det är som bor i min mage! : )

  • lövliii

    jag och min fru gjorde insem på gaia och va hade sån himla tur att det gick på 1a försök. den 28 dec beräknas den lille att komma:). vi ville ha anonym donator så därför vände vi oss till danmark direkt. vi valde inget förutom längd som vi ville skulle stämde in på oss och våra familjer. vet inte om vi ska köpa och spara spermier från samma donator till framtida barn. om det finns kvar när det är dax för nr2 blir det kankse så...:)

  • Pulo

    Vi valde att styra kosan till Danmark direkt. Kände att vi inte hade tid att vänta de 1-2 år det skulle ta innan vi kom fram i kön här i Sverige. Vi har valt öppen donator och har sparat portioner så vårt nästa barn kommer att ha samma donator. J blev gravid på första försöket så nu har jag en hel massa försök på mig med de sparade portionerna när det blir dags :)

  • Indigogirl

    Vi vill också vara med här! Var i Danmark för ca 3 veckor sedan för vårt första syskonförsök. Lyckades på detta försöket och är nu i vecka 5. Fortfarande lite chockade och det tog 4 tester för att verkligen övertyga oss. Men, nu verkar det som om det blir en liten bebis till, ett år efter den första. :)


    AnnaMG skrev 2009-11-08 21:54:51 följande:
    Ja, här vill ju vi också vara med! Historiken: 20 heminseminationer samt 9 inseminationer, 1 IVF och 1 FET på RMC, innan vi i somras for till DK. Där gjorde vi 1 IVF på CFC och 1 IVF på Trianglen - och resten vet väl de flesta. Tvillingar i bådas magar, BF 15/4 respektive 29/4. Alla fyra har samma donator som vi (tack vare dig Gaytjej) valde från ESB. Dunderspermier kan man säga...Tänk att vi är så många som har lyckats! Och på alla olika sätt/kliniker!
    AnnaMG - er historia är helt fantastiskt, verkligen en på miljonen (om det räcker!). Ska bli så spännande att följa Er! Lycka till nu de sista månaderna, kommer gå jättefort!

    Och grattis till alla här i tråden!! Verkligen jättekul!
  • smultronbål

    Tittar in i min första graviditetstråd. *vinkar*

    Här är det en eller två embryon som gottar sig i magen och förväntas titta ut i augusti. De är tillkomna genom IVF på Trianglen i Danmark.

  • paprikatingeling

    Grattar lite här också Smultronbål! Trianglen rules! :)

Svar på tråden Made in Denmark?