Thinkerness skrev 2009-11-08 23:05:35 följande:
Stort tack för alla svar!! :)Vi kör också med fri amning här hemma, men anledningen till att jag ställde frågan i trådrubriken var för att jag aldrig har haft en aning om hur ofta man ammar ett barn egentligen. Nu börjar jag dock inse att det mesta är normalt, och att alla sätt är bra utom de dåliga - så länge man försöker anpassa sig efter barnet i mesta möjliga mån.Skulle dock vilja slänga ut ännu en fråga... Rapar ni era barn? Och i så fall, hur lång tid kan det ta för er innan den där efterlängtade rapen kommer?På BB fick vi av någon anledning (?) berättat för oss att det inte alls var nödvändigt att rapa barnen, men jag går hellre på min kära mors linje och försöker få upp luften - istället för att låta bli och bara hoppas på att den inte orsakar magknip... Men min dotter tar gärna enormt lång tid på sig - ibland uppåt en halvtimme - innan någon rap kommer. Och på nätterna är det lite knepigt att bara gå runt med henne på axeln, klappa henne lite i rumpan och vänta... Någon som har några bra knep kanske?
På bb sa dem till mig att det inte är alla barn som kan eller gör det, men jag försöker få honom att rapa varje gång, ibland går det och ibland inte. Och ibland tar det längre tid och ibland gör han det direkt, jag har med hört det med magknip därför känner jag att jag vill göra det, lite synd är det dock när han somnar vid bröstet och jag ska upp med honom och böka men det brukar gå bra, jag har honom hos mig på sidan och smeker honom på ryggen eller klappar lite på rumpan.