• Maadde

Katastroff naglar!! Precis ny gjorda *gråter*

Är så grymt besviken!! idag skulle jag unna mig att göra naglarna, har aldrig tidigare gjort dettaa så var lite extra pirrig.

Blev rek. en tjej som skulle vara duktig, och när jag kom dit frågade hon mig om jag ville ha tippar eller "påbyggnad". jag som då aldrig gjort något frågade vad skillnaden var och hon svarar "typ ingen"

Sen lägger hon något papper under min egen nagel och börjar bygga med gelen på denna. De ser helt hemskt ut men hon förklarade att de blir snyggare.

Hon filar sönder mina fingrar så jag blöder på 5 av 10 fingrar! och hon slipade bort huden under mina egna naglar med någon maskin så jag har brännskador!!
    Dessutom är naglarna mycket kortare än vad jag önskade.. =(
    jag mätte även tjockleken och de är 3.1 mm tjocka!! ÄR DETTA NORMALT??

Nu till frågan, ska jag gå tillbaka dit imorgon och säga att jag inte är så nöjd som jag tyckte när jag gick? men vette tusan om mina fingrar pallar med henne slitage en gång till om hon nu ska göra om dem?!

Eller ska jag bara låta dessa sitta och hitta någon annan när det är dax för påfyllnad?

Som det känns justnu vill jag heldre ta bort hela skiten!!

Mamma till Elias 051102
  • Svar på tråden Katastroff naglar!! Precis ny gjorda *gråter*
  • BejbyBoo

Så där fick jag en gång också. Jag gick aldrig mer tillbaka utan gick till en annan, dyrare nagelsalong nästa gång. Där var jag noga med att berätta vad som hänt på förra stället, så att det inte skulle upprepas. Och jag fick äntligen de fina, långa naglarna jag ville ha!

Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
  • mammacarro

jag hade gått dit o sagt att du inte är nöjd o att hon får göra om det gratis. För har hon gjort fel ska det inte drabba dej.

Jag byggde på mina naglar för ett tag sedan. Och hon filade lite med vanlig fil, sen så pensla hon på genomskinligt nagellack, satt fast lösnaglarna och filade till sidorna så det såg ut som om de var riktiga. Blev riktigt nöjd med dom, det enda jag kände var att när ens egna naglar växer ut vilket dom gör rätt fort så syntes det direkt. Jag gav 400 för att göra det, o det var det värt de första dagarna, men inte efter en vecka när mina egna växte o försköt de lösa.

Men annars blev det jättefint

• Amaanda

Jag brukar göra naglar ibland och kan ju säga att sådär ska det inte gå till (: hon var nog inte så bra ändå. Visst att jag också har råkat blöda ngn gång när man kommer emot och filar lite på huden, men det är inte många gånger det har hänt. Och så tjocka känns det inte riktigt heller som att dom ska vara kanske (: tycker du ska gå dit och säga att du inte är nöjd. Om du tycker det är värt det så att säga.

• 071001

Det låter inget vidare ts. De ska absolut inte vara 3 mm tjocka. Har också varit med om att få den behandling du fick med blodiga nagelband och bränd hud, aj aj.
    Jag tycker att du kan säga att naglarna är för tjocka, men vad gäller längden, du måste ju ha sett hur långa de var när hon byggde dem? Jag har alltid haft tippar och då bestämmer du själv hur kort de ska klippas. Du kan om du bara orkar, fila ner tjockleken själv med en grov fil.

• Lysmasken

Har själv fixat med mina naglar. Det som min nagelteknolog gör är först
    hon har en vit kloss och putsar på naglarna
    sen filar hon till naglarna
    sen något medel
    sen tar hon gelen (in ivärmen)
    sen nästa ( 1 finger i taget)
    sen ett nytt lager ( i värmen)
    sen har en annan maskin som hon filar till naglarna med igen
    sen något medel
    &
    det sista ett nytt lager gele igen och in i värmen

Har aldrig haft sår på mina fingar

Tycker att du ska gå tillbaka & kräva pengarna

• Maadde
    Amaanda skrev 2009-11-05 20:27:36 följande:
    Jag brukar göra naglar ibland och kan ju säga att sådär ska det inte gå till (: hon var nog inte så bra ändå. Visst att jag också har råkat blöda ngn gång när man kommer emot och filar lite på huden, men det är inte många gånger det har hänt. Och så tjocka känns det inte riktigt heller som att dom ska vara kanske (: tycker du ska gå dit och säga att du inte är nöjd. Om du tycker det är värt det så att säga.
    Oki, känns ju som om jag har "rätt" att gå tillbaka men jag är så sjukt öm plus att det känns som nageltrång på alla fingrar!
    hon  har filat "upp" min egen nagel tillsammans med gelen så huden under blottas..

Menar, det kanske inte blir bättre ändå? plus att det kanske gör ännu ondare =(
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Lysmasken skrev 2009-11-05 20:30:52 följande:
    Har själv fixat med mina naglar. Det som min nagelteknolog gör är försthon har en vit kloss och putsar på naglarnasen filar hon till naglarnasen något medelsen tar hon gelen (in ivärmen)sen nästa ( 1 finger i taget)sen ett nytt lager ( i värmen)sen har en annan maskin som hon filar till naglarna med igensen något medel&det sista ett nytt lager gele igen och in i värmenHar aldrig haft sår på mina fingarTycker att du ska gå tillbaka & kräva pengarna
    Om jag går till någon annan och visar hur mina nu ser ut så måste ju denna person se till att det blir annorlunda, eller?

Nu när jag tittar närmare så har jag sjukt mycket gele under min egen nagel, det är såkert det som spänner!
    Mamma till Elias 051102
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Gå tillbaka!! Be om att få prata med någon annan än just hon o be om att få penagrna tillbaka eller att någon annan gör om nya när dina egna fingrar läkt. ! Det är inte meningen att man ska blöda o ha ont !!!!!!!

• BejbyBoo

Jag skulle aldrig låta henne göra om naglarna. Men gå dit och säg vad du tycker och se om du kanske åtminstone kan få någon kompensation (en del av pengarna tillbaka, någon nagelprodukt?).

Vad du än gör, försök inte ta bort dem själv!!! Risken är stor att du drar sönder din egen nagel under och förstör den! (ta det från en som gjort det och som blödde som en gris...)
    Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
  • 071001

Nej, naglarna löses upp långsamt i aceton. Vilket förmodligen gör väldigt ont just nu med tanke på behandligen du har fått.

Svar på tråden Katastroff naglar!! Precis ny gjorda *gråter*