• Maadde

Katastroff naglar!! Precis ny gjorda *gråter*

Är så grymt besviken!! idag skulle jag unna mig att göra naglarna, har aldrig tidigare gjort dettaa så var lite extra pirrig.

Blev rek. en tjej som skulle vara duktig, och när jag kom dit frågade hon mig om jag ville ha tippar eller "påbyggnad". jag som då aldrig gjort något frågade vad skillnaden var och hon svarar "typ ingen"

Sen lägger hon något papper under min egen nagel och börjar bygga med gelen på denna. De ser helt hemskt ut men hon förklarade att de blir snyggare.

Hon filar sönder mina fingrar så jag blöder på 5 av 10 fingrar! och hon slipade bort huden under mina egna naglar med någon maskin så jag har brännskador!!
    Dessutom är naglarna mycket kortare än vad jag önskade.. =(
    jag mätte även tjockleken och de är 3.1 mm tjocka!! ÄR DETTA NORMALT??

Nu till frågan, ska jag gå tillbaka dit imorgon och säga att jag inte är så nöjd som jag tyckte när jag gick? men vette tusan om mina fingrar pallar med henne slitage en gång till om hon nu ska göra om dem?!

Eller ska jag bara låta dessa sitta och hitta någon annan när det är dax för påfyllnad?

Som det känns justnu vill jag heldre ta bort hela skiten!!

Mamma till Elias 051102
  • Svar på tråden Katastroff naglar!! Precis ny gjorda *gråter*
  • Lysmasken
    Maadde skrev 2009-11-05 20:32:46 följande:
    Om jag går till någon annan och visar hur mina nu ser ut så måste ju denna person se till att det blir annorlunda, eller?Nu när jag tittar närmare så har jag sjukt mycket gele under min egen nagel, det är såkert det som spänner!
    Ja det tycker jag.
  • Maadde
    071001 skrev 2009-11-05 20:36:31 följande:
    Nej, naglarna löses upp långsamt i aceton. Vilket förmodligen gör väldigt ont just nu med tanke på behandligen du har fått.
    tack för tipset! tänkte att jag kunde ha dessa som ett dåligt exempel till den som ska göra om dem
    Mamma till Elias 051102
  • 071001

Gå till nån annan och få en second opinion och gå sen tillbaka till hon som gjorde naglarna och be om kompenstaion.

• Maadde

Ska göra det imorgon Tack för tipsen flickor!

Mamma till Elias 051102 & Bebis på väg i Maj
  • Elenas hasselbackspotatis 86
    Maadde skrev 2009-11-05 20:46:37 följande:
    Ska göra det imorgon Tack för tipsen flickor!
    Lycka till! Tänk på oss o våra ord om du blir nervös hihi
  • Amaanda
    Maadde skrev 2009-11-05 20:30:54 följande:
    Oki, känns ju som om jag har "rätt" att gå tillbaka men jag är så sjukt öm plus att det känns som nageltrång på alla fingrar!hon  har filat "upp" min egen nagel tillsammans med gelen så huden under blottas.. Menar, det kanske inte blir bättre ändå? plus att det kanske gör ännu ondare =(
    Men herregud, visst att man ska fila på sin egen nagel, men man ska ju inte fila hål på den. Ah det är det jag menar, att det kanske inte blir bättre i alla fall, eftersom hon tydligen inte var bra. Så vad säger att hon kommer lyckas nästa gång ? (: Du förstår hur jag tänker va ?
    Du kan ju försöka få pengarna tillbaka, fast det vet jag inte om man har rätt till ? =/
  • Maadde
    Amaanda skrev 2009-11-05 20:50:07 följande:
    Men herregud, visst att man ska fila på sin egen nagel, men man ska ju inte fila hål på den. Ah det är det jag menar, att det kanske inte blir bättre i alla fall, eftersom hon tydligen inte var bra. Så vad säger att hon kommer lyckas nästa gång ? (: Du förstår hur jag tänker va ? Du kan ju försöka få pengarna tillbaka, fast det vet jag inte om man har rätt till ? =/
    Precis så tänker jag med! hon kanske bara gör illa mig mera =S
    so jag skrev tidigare, om jag visar dessa för någonannan så borde ju den personen kunna göra detta bättre?!

men borde jag vänta lite? kan som sagt inget om naglar :)
  • Elenas hasselbackspotatis 86
    Maadde skrev 2009-11-05 20:58:17 följande:
    Precis så tänker jag med! hon kanske bara gör illa mig mera =Sso jag skrev tidigare, om jag visar dessa för någonannan så borde ju den personen kunna göra detta bättre?!men borde jag vänta lite? kan som sagt inget om naglar :)
    NEJ gå dit imorgon!
  • Amaanda

nej håller med här över, gå dit imorn, försök få pengar tillbaka eller ngn produkt kanske, eller finns det kanske fler som gjorde naglar på det stället ? kanske ngn av dom kan erbjuda sig och göra om dom sen lite senare, men gör INTE om dom hos henne i alla fall..

• Finis

LÅter helt sjukt. Betalade du?? Tycker självklart att du ska gå tillbaka, be om pengarna tillbaka alternativt att någon ANNAN gör om naglarna om det nu går direkt då hon förstört dom så.

Stackare .

• lillie

Hur har det gått för dig, TS? Det låter ju hemskt, inte nog med att naglarna blev fula utan dina fingrar började blöda också?? Jag har gjort geléförstärkning och förstärkning med tippar men har aldrig råkat ut för att naglarna har blivit så nedfilade att det blöder. Min nagelterapeut har aldrig använt maskin när hon filar heller. Känns ju som man måste vara både kunnig och försiktig om man använder en sån. Stå på dig och gå tillbaka! Ta med dig nån så du slipper gå dit själv.

• Maadde
    lillie skrev 2009-11-07 15:06:32 följande:
    Hur har det gått för dig, TS? Det låter ju hemskt, inte nog med att naglarna blev fula utan dina fingrar började blöda också?? Jag har gjort geléförstärkning och förstärkning med tippar men har aldrig råkat ut för att naglarna har blivit så nedfilade att det blöder. Min nagelterapeut har aldrig använt maskin när hon filar heller. Känns ju som man måste vara både kunnig och försiktig om man använder en sån. Stå på dig och gå tillbaka! Ta med dig nån så du slipper gå dit själv.
    Hej flickor!

Jag gick tillbaka dit i fredags och det visade sig att jag fått något som hette '"malla ut" det gör tydligen så att gelén rinner in under den egna nageln vilket skapade det trycket som gjorde så fruktansvärt ont oxå.

Hon klippte ner dem och i.o.m detta så kunde jah pilla ut all extra gele som gjort värsta skavsåret på mig! Fick en ny tid tills idag, så nu sitter jag här med fina ge´le naglar med tippar Hon var faktiskt duktig! DOCK filade hon på min nagelband igen så jag blöder på två nya fingrar Ska nog prova den andra tjejen nästa gång ändå!

Tack alla för både tips och råd!!
    Mamma till Elias 051102 & Bebis i Maj
  • lillie

Vad bra det löste sig för dig och att du har fått fina naglar nu :0).

• Miu

Jag använder mallar (det hon gjorde först) eller tippar beroende på hur kundens naglar ser ut. Mallarna är suveräna, men man måste vara noga med just passformen. Hon hade antagligen en dålig dag och slarvade med dig. Skönt att du fick nya naglar i alla fall

Så gott folk, bli inte rädda för mallar nu Det är precis lika bra/fint som tippar. Ts terapeut hade antagligen bara en dålig dag

• Maadde
    Miu skrev 2009-11-08 18:52:34 följande:
    Jag använder mallar (det hon gjorde först) eller tippar beroende på hur kundens naglar ser ut. Mallarna är suveräna, men man måste vara noga med just passformen. Hon hade antagligen en dålig dag och slarvade med dig. Skönt att du fick nya naglar i alla fall Så gott folk, bli inte rädda för mallar nu Det är precis lika bra/fint som tippar. Ts terapeut hade antagligen bara en dålig dag
    Men är det vanligt att det kommer gelé under den egna nageln när man mallar ut? eller var det just det hon slarvade med?
  • 071001

Ts, en del är helt enkelt lite hårdhänta med filen. Har som sagt haft en sån tjej jag med. Varje gång blödde jag på nåt/några fingrar.
    Vad kul att det löste sig och att naglarna är fina nu.

• Aint Your Fairytale

Jag skulle be om pengarna tillbaka och säga att jag var ENORMT missnöjd och besviken. Och jag skulle absolut INTE vilja att den tjejen gjorde om mina naglar...

• Cocarola
    Maadde skrev 2009-11-10 11:43:02 följande:
    Men är det vanligt att det kommer gelé under den egna nageln när man mallar ut? eller var det just det hon slarvade med?
    Det är inte helt ovanligt att det händer på någon nagel. På en bra salong har de en liten elektrisk slip som de slipar bort det med, så att det känns bättre samt att du får en jämn och snygg undersida när nageln växer ut.
Svar på tråden Katastroff naglar!! Precis ny gjorda *gråter*