Rädd för att folk..
Hej.
Jag har skrivit till dig tidigare om att mitt bonusbarn har svårt att sova. Kommer in till oss varje natt. Flera gånger. Och tillslut kommer det fram att barnet är rädd. Tror att det ska komma in nån, eller försöka ta sig in genom att krossa fönstret tex. Och han gillar inte heller att vara ensam.
Jag var hemma med han och gick ut till tvättstugan, sa att jag är tillbaka om 5 min. Och visst, hej då.. men så kommer han efter typ 1 min för han
hörde nåt ljud i lägenheten och vågade inte vara kvar själv.
Det var mitt på dagen, alltså det var väldigt ljust ute. Andra gången jag skulle gå började han tänka alla lampor i lägenheten och på sin stereo för att det kändes bättre. Men han kom efter 1 min igen till tvättstugan.
Den är inte långt borta. Men vad gör man för att han ska komma över detta. Vi har ju sagt att det inte finns nåt att vara rädd för och vi hör ju om nån skulle försöka komma in osv.
Han har sett ganska "hemska" filmer, som inte är från 11år. Pojken är 8. Det kan ju ha skrämt upp han, det förstår jag. Han har inte fått se sådana filmer här utan hos hans mamma. Vi har bara barn filmer hemma. Han har ju haft problem att sova själv så det har inte känts rätt att se filmer som han kan få ännu sämre sömn över.
Som sagt, hur får man han modigare. Eller helt enkelt inte rädd mitt i natten så han klara av att sova själv?
MVH S