Chiba skrev 2009-11-07 18:29:21 följande:
R Franklin skrev 2009-11-07 09:20:08 följande: Alltså bilden är ju redan inlagd i datorn och borttagen från kameran. Jag har inte ändrat på nånting. Bara fört över som vanligt till datorn...
Ja, då finns det inte mycket att göra.
Men jag fattar inte riktiggt de där sidorna. Nu är din bild inte så stor, men när jag gjorde förstooring på 2048x1536 så sa alla sidor att 50x70 inte gick. Det fattade jag också, på tok för lite pixlar, men så pratade jag o syrran om det. De har via hennes jobb skickat bilder på på förstoring till ett företag i Finland tror jag. De har skickat smååå 5x5 cm bilder typ, och fått upp till jättestora canvas, och fortfarande otroligt bra kvalité. Jag var jätteosäker på bilden vi ville ha förstorad, men tillslut beställde vi via hennes affär och bilden kom i 50x70 canvas. Så BRA den blev! Klart, står man 1 cm från tavlan så syns det att den inte är klar. Men pixlarna syns inte. Står man på avstånd, som man ju ska göra med stora tavlor, ser den perfekt ut. Och det är den ju med

.
Så, vad jag vill säga är att prova att gå till någon butik istället. Man KAN göra förstoringar, fast pixlarna inte räcker till. Jag fattar inte varför internetsidorna inte godkänner det! Tråkigt! för som sagt, det går ändå