Inlägg från: caroline 32 |Visa alla inlägg
  • caroline 32

Hygrom/hydrops någon ?

Var idag på ultraljud. Är i v 12+3. Det såg inget bra ut enligt dom som gör bedömningen. Nacken såg svullen ut, ca 5 mm och man såg en vätska kring fostret sk hygrom. Har någon råkat ut för detta ?

För oss väntar fvp på onsdag och sen väntan på svaret. Känner mej olidligt orolig för vad detta innebär för oss och barnet.

Känner någon ingen sig ?

• Svar på tråden Hygrom/hydrops någon ?
  • caroline 32

LPA: usch och fy vad jobbigt ! Hade ni innan dess fått se normala ultra ? Sa dom något om vad det kan tyda på ?

Jag ska göra fostervattensprov i morgon och känner mej spänd inför det. Det blir jobbigt att vänta på provsvaret.

• caroline 32

Jag gjorde ju FPV igår och i natt så läckte jag och vid 04 gick det en massa vatten. Blev plaskblött i sängen !
    Men vid halv 2 idag när vi fick komma in för kontroll så var det full fart i magen. Nu hoppas vi att dom ringer i morgon och ger ett förhandsbesked på triosomi 13,18 och 21. Resten tar ju lite längre tid.

Lycka till i morgon och återkom gärna och berätta !

• caroline 32

Hoppas ni får något bra besked !

För oss är det över. Vi fick svaret idag att det handlar om trisomi 18. Jag ska till sjukhuset i morgon för att ta några tabletter och sen läggas in på måndag för att få ut det. Känns överjävligt och skitjobbigt !
    Vi är såklart jätteledsna och chockade över allt som händer.

Hoppas det löser sig för er ! Varmt lycka till !

Svar på tråden Hygrom/hydrops någon ?