• Anonym (ursch)

är din chef normal?!

Min chef är störd. Vet inte om hon (det är en kvinna, har någon diagnos) Hon är nog bara allmänt dum i huvudet.

Har förstått att hon hade en riktigt pissig uppväxt.
    Och detta formar givetvis en människa.

Men hon kan inte det sociala spelet överhuvudtaget.
    Kan inte hantera några som helst situationer, överspelar allt och beter sej riktigt riktigt jävla illa. Äkta översittar fasanoner mot dom som står "under" henne.

Jag vet att _alla_ som jobbar under henne känner likadant.

Hon är ofta osams med folk både i arbetet och privat.

Vad fan gör man? Det enda jag vill är att säga åt henne att hon är dum i huvet och måste söka hjälp för att någon någonsin ska kunna gilla henne.

Vad har ni för tips på hur man hanterar en värdelös chef?

• Svar på tråden är din chef normal?!
  • Anonym (Suck)

Du kunde ha beskrivit min chef! Så jag har det som du. Det är inte kul att jobba på det stället... usch och fy. Tack och lov så är resten av arbetskompisarna underbara.

• Anonym

Du är absolut inte ensam låter som du beskriver min chef också. Helt rabiat är hon.

• Anonym (ursch)

Det förstör så mycket!

Jag försöker hålla så god min som möjligt. Bara tackar och tar emot. Det är svårt att hacka på mej. Så därför har hon valt att just nu hacka mest på dom andra och jag mår dåligt av att se hur jävla dum och orättvis hon är utan att kunna säga nåt!
    Man kan inte förlora sitt jobb på grund av en psykopat!

Hur gör du?? Vad har du för taktik för att trippa runt mellan tårna på din chef?

• Anonym

Jag sa upp mig för drygt två veckor sen pga en chef som betedde sig som din..
    Trivdes med kollegorna och jobbet.. Men jag orkade inte jobba för någon som knappt låter mig andas ifred..
    Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag gav upp och snart är nästan hela personalstyrkan utbytt.. ingen orkar vara kvar..

Du kanske kan vända dig till högre chefer? Min chef var påhejad av sina chefer så där hade vi inget att hämta..

• Anonym (ursch)
    Anonym skrev 2009-11-06 23:57:36 följande:
    Jag sa upp mig för drygt två veckor sen pga en chef som betedde sig som din..Trivdes med kollegorna och jobbet.. Men jag orkade inte jobba för någon som knappt låter mig andas ifred..Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag gav upp och snart är nästan hela personalstyrkan utbytt.. ingen orkar vara kvar.. Du kanske kan vända dig till högre chefer? Min chef var påhejad av sina chefer så där hade vi inget att hämta..
    Samma här. Går inte att vända sej till någon högre då denna skulle hålla den andre om ryggen.
  • anna klara

Min chef orkade inte gå rullande 5 skift, så hon fick dagtid....
    Så nu är det hennes biträdande chef, som bossar över oss ist...

Märkligt hur man bara kan "bli chef" sådär enkelt.... den biträdande chefen
    har inte ens befogenhter till allt......

• Anonym

jag HATAR min chef....hon e oxå en sån bitch!!!!!!

• Anonym (No boss!)

Men hur ska en chef vara då? Hur är en bra chef?

• Anonym

jag är också en sådan bitch

nej men vet att jag har flera som inte gillar mig på mitt jobb, men missökter man sig inte så är jag schysst o stöäller upp mkt på mina anställda (så mkt att jag själv är på väg in i väggen...)

• Anonym

Min chef ar motsatsen ,for snall och folk utnyttjar detta,de gar och kommer som de vill.jag och andra blir lidande

• Anonym

Min chef är underbar men vi har en chef pa en annan avdelning som är helt knäpp. Tex sa avskedar hon alla sekreterare som blir gravida!! Efter manga sana historier sa anstallde hon en man... Jag hoppas han snart begär pappaledighet!!!!

• Kattis med L

Min erfarenhet visar att kvinnliga chefer är oftast sådana som du beskriver TS (inte alla men många). Har själv haft 3 kvinnliga chefer och alla vara psyco. De tar allt skit hemifrån till jobbet. Män brukar gömma sig på jobbet för hemproblem. Därför brukar de koppla av allt och koncentrera sig på arbetet.

Men det är visst jobbigt. Lider med dig TS

• Anonym (Suck)

Den absolut bästa chef jag har haft var en kvinna! Hon är helt oslagbar! Hon var jättenoga med att alla på avdelningen skulle få information så fort något nytt hände, hon informerade oss hela tiden om vad som var i görningen, antingen via möten eller mejl. Bad man henne ta itu med ett problem så gjorde hon det direkt eller förklarade varför hon inte kunde göra det direkt. Man fick fortlöpande information om vad som hände. Hon var pålitlig och skvallrade aldrig. Jag kan räkna upp många många fördelar till men slutar här. Kan bara säga att min nuvarande chef (manlig) är exakta motsatsen, han är konflikträdd, ljuger, nonchalerar, snackar skit om anställda bakom ryggen, missförstår precis allt man säger. Usch.

• Waldo

Jag är chef och kvinna, jobbar inom industrin

Kan ni med dåliga erfarenheter berätta för mig hur en bra chef ska vara
    Kan ni berätta om situationer där ni tycker det blivit fel

Det skulle vara till nytta för mig att få in tankar och erfarenheter från er sida
    skulle vara väldigt tacksam

skriv gärna vilken branch ni arbetar i

• Anonym (ursch)

Jag tycker att en chef ska:

Vara som arbetsplatsens "förälder" den man vänder sej till om det är något som helst som känns oklart eller som ett problem.

(nu behöver ju inte chefstiteln alls innebära att den här personen är bättre på nåt än NÅGON annan, men då den ska ta alla beslut såå...)

Den ska ha totalt "oskriven" tystnadsplikt, finns ingen anledning för denne att prata skit om andra på jobbet det borde chefen kunna ta direkt med personen i fråga isåfall.
    Lite pedagogiskt tänkande och en allämnt positiv attityd.
    Det ska inte märkas att den sitter "över" någon utan bara vara som vem som helst som har annat ansvar..

• Anonym (Suck)
    Waldo skrev 2009-11-07 11:08:39 följande:
    Jag är chef och kvinna, jobbar inom industrinKan ni med dåliga erfarenheter berätta för mig hur en bra chef ska varaKan ni berätta om situationer där ni tycker det blivit felDet skulle vara till nytta för mig att få in tankar och erfarenheter från er sidaskulle vara väldigt tacksamskriv gärna vilken branch ni arbetar i
    Som jag nämnde i mitt förra inlägg så är information jätteviktigt! Hellre informera för mycket än för litet, det finns inget värre än att inte få veta saker och ting. Viktigt också är chefen är rättvis och behandlar alla lika. En chef måste också kunna lita på sin personal, liksom personalen måste kunna lita på chefen.
  • paddelfilosofen

Hmm, min chef tyckte så synd om mig efter skilsmässan att hon försökte få ihop mig med en av hennes kompisar... Nu rann det ut i sanden förvisso - men ändå rätt gulligt...

Svar på tråden är din chef normal?!