Kille eller Tjej
Hejsan!! Är i vecka 17 och undrar hur era magar såg ut när det va en kille/tjej. Hur ni mådde, va sugen på m.m
Hejsan!! Är i vecka 17 och undrar hur era magar såg ut när det va en kille/tjej. Hur ni mådde, va sugen på m.m
Jag tycker inte att det är någon skillnad alls på magar. Man har 50/50 att få en tjej eller kille. Det enda som ger hög säkerhet att veta könet är köns-ul , men inte ens det är 100 procent säkert.
Jag väntar en liten kille och jag har mått jätte bra Jag hade en period när jag var jätte sugen på korv och bröd, många jag känner har blivit sugen på frukt när de väntar en tjej, men jag blev sugen på mer fettiga saker, ha ha.
Min hy är också bättre än normalt kan jag tycka. Jag vet inte om jag har nån typiskt pojkmage, finns lite bilder i mitt galleri.
Bullerbyn!! Är väl klart att jag fattar att man inte kan veta och jag vet att det är 50/50 vad man får.Det va som en kul grej att fråga och se om det va flera som hade upplevt samma och fått samma kön.
Hopefull! Tack för ditt svar.
Just det med sonen var hjärtljuden nästan alltid under 140.
Och om de ligger under är det oftast en kille och om de ligger över 140 är det oftast en tjej, och det stämde då för mig.
...men jag frågade min bm vad hon trodde och hon sa att man inte kunde se något samband
Jag vet inte vad jag tror men när jag fantiserar om hur det ska bli ser jag alltid en kille men drömde i natt att det va en tjej. Har fått mage men är inte sugen på nå mat alls annars älskar jag chips godis och en massa gott men nu är inget speciellt gott. Men kanske riktigt salta strips med dressing skulle va gott och ost gillar jag oxå.
Jag går in i v.20 i morron och har lite samma funderingar!
När jag väntade grabben barn nr 1 så mådde jag prima ballerina.
Var lite trött i början men gick över efter bara nån vecka.
Hade knappt några finnar alls det dök väl upp en eller två.
Inget illamående i början, åt som en häst, fick dille på mandariner.
Hade lite sura uppstötningar på slutet.
Spydde tre ggr under hela graviditeten en gång i början, en gång i mitten och en gång i slutet.
Hjärtljuden låg på ca 140 slag/min.
Hade på slutet en kulmage och det syntes inte att jag var gravid när man såg mig bakifrån.
Magen började växa i v.19-20.
Gick upp 8kg.
Nu väntar jag på barn nr 2 vet ej kön.
Var trött som f-n från början till v.15 och är fortfarande jätte trött på kvällarna, somnar nästan jämt på soffan.
Har mycket mera finnar i typ hela ansiktet och rodnader.
Har haft illamående sen v.6 och har det fortfarande fast inte lika mycket som tidigare men hulkar av och till varje dag.
Har hittills spytt tre ggr.
Hjärtljudet låg på 150 slag/min i v.18.
Magen började växa i v.10-12
Har gått ner 4,5kg hittills.
Ingen aptit i början hade svårt att äta, går lite bättre nu.
Inget direkt sug efter nåt heller.
Fick reda på att det ligger en kille i min mage. Sugen på grönsaker, frukt och kött! Min mage är rätt mycket bara rakt fram. Har mått illa länge (fram till hela v17) och varit väldigt trött i början och sen föll mitt hb, vilket resulterade i att jag har varit trött fram till för 2 veckor sedan. Är nu i v20.
1:a barnet (en pojke):
Gick upp totalt 8 kg, allt satt på magen och den växte rakt utåt.
Inte särskilt sugen på nåt särskilt, annat än cocacola och kakor.
Inget illamående.
Ingen halsbränna.
Ingen foglossning.
2:a barnet (en flicka enligt sent UL):
Har gått upp 6,5 kg hittills (v.37), allt sitter på magen och den växer rakt utåt.
Inte särskilt sugen på nåt, förutom cocacola och kakor.
Inget illamående.
Ingen halsbränna.
Ingen foglossning.
Så....mina två graviditeter har varit typ exakt likadana.
Jag mådde super första gången jag var gravid. Lite foglossning, annars inget. Fick en pojke. Denna gången känns totalt annorlunda. Så mycket hormoner, så trött fast jag är i v. 26 nu, då det sägs att man ska vara pigg. Trodde jag visste hur det var att vara gravid, men det går inte ens att jämföra. :) Spekulerar i om det kan vara en flicka denna gången, men jag har ingen aning....
Jag tycker också att det är kul med myter, men kan slå hål på ganska många...
Har en son och väntar nu en flicka - "pojkmage" båda gångerna.
Sjukt illamående båda gångerna, sugen på surt båda gångerna och fin hy båda gångerna. Fast lite kul är det, för vi har inte berättat att vi väntar en flicka så alla är så säkra på att det blir en pojke till.
Dock lägre hjärtljud den här gången, låg högt med sonen - vilket ju är tvärtemot alla myter.
Har fått fem flickor, så jag vet ju inte hur jag funkar när jag väntar en pojk, men min förra grav var jätteannolunda jämfört med de andra. Mådde kanon, gick ner i vikt, sugen på frukt, fick en hormonrand osv....Så blev jätteförvånad när det kom ut en tös till:) Är gravid igen (v.22) och mår bra, har inget sug direkt o så, så alla graviditeter kan vara såå olika:)//
1.a fick jag en pojke..
var zombietrött de 3 första månaderna om inte mer..
krä'ktes 1gg/vecka från v12-20 MEN mådde inte illa.
fick ischias i v12.. foglossning i v20..
hade helt SJUKA humörsvängningar..värre än vid pms, och då är jag en Riktig bitch!:(
från v26 var jag sådär zombietrött igen och fick sova max 2h i stöten om nätterna fram tills förlossningen :( kissade heeela tiden..
hade problem med förvärkar från typ v28.. blev inlagd 1natt på förlossningen i v32/33 pga att tappen blev påverkad(1cm kortare än normalt) av förvärkarna..
fick injektioner med bricanyl 3ggr.. sedan fick jag med mig tabletter hem..
började i samma veva svälla enormt i vätska så jag fick även karpaltunnelsyndrom..
fick en stark hormonrand och kloasmafläckar.. blev jättemörk i naveln,under armarna, hakan,under ögonen och i knävecken! bröstvårtorna var nästan svarta!!!
det stora suget var FRUKT... i slutet drack jag enorma mängder hemmagjord saft.. ;)
blev igångsatt på v38+6 pga havandeskapsförgiftning, sonen föddes i v39+1.
magen var stoooor... sf på 39 när jag blev igångsatt.. den var väldigt låååågt belägen..
gick upp nästan 30kg totalt pga vätskan.. hade gått ner ALLT inom 3mån efter förlossningen!
nu är jag gravid igen och mådde illa innan jag testade plus.. började må illa exakt 10 dagar efter äl.. och mådde illa fram till v12 ungefär.
det enda som hjälpte var att äta mjölkchoklad! fick inte i mig bröd ens när jag mådde illa.. :(
men choklad är ju inte så bra för vikten...;)
inga humörsvängningar direkt, lite småtjurig men tror det beror mer på att jag hade svårt o äta..
får se vad det blir denna gången.. är än så länge bara i v15..
har inte samma trötthet denna gången heller.
1:a en kille mådde rätt bra men trött och svimmningskänslor i början av graviditeten, spydde några ggr men mådde inte illa, fin hy och mage rätt ut, hormonrand, kommer inte ihåg om jag var direkt sugen på ngt särskilt men hungrig. Kände direkt att jag var gravid och plussade tidigt.
2:a en kille, mådde illa i 3 månader, började därefter spy, svimmningskänslor, fin hy, hormonrand och stor mage rätt ut, inte direkt dille på ngt då heller men hungrig. Kände direkt jag var gravidoch plussade tidigt.
3:e vet ej kön, mått kanon, lite ont i magen de första månaderna, dålig hy, dille på sura apelsiner, dåligt resultat på blodprovet på kubtestet. Inte speciellt hungrig. Kände ingen skillnad då jag plussade ganska sent efter beräknad mens, Kan det vara en tjej denna gången??? Spännande!
När jag väntade sonen, så var jag konstant sugen på mc donalds mc feast och banan i alla former Gick upp rätt mkt men det mesta var vatten, magen var större mer toppig. Så låg hjärtljuden på 136 nästan jämt. Mådde inte ett dugg illa under hela graviditeten.
Nu sa de på rul att det var en flicka men får se ska göra könsul, hjärtljuden har legat på 148. Nu är jag sugen på Fanta, leverpastej på smörgås. Magen är mer bred än toppig.
Så mådde jag mer illa i början denna gång.
Måste tillägga att magen har vuxit masor nu syns det att jag är gravid.
Åh konstigt nog är jag hårig på hela magen.
Nån annan som är hårig på hela magen???
Finnarna i ansiktet ger sig inte heller.
Känner mig svullen i magen!
Torsdag ul ska bli spännande att få se bebis igen och se hur mycket den har vuxit.
Sist var den 63.3 mm i v.13.