Jag trodde det hette vikingchips!
Är det bara jag som missat att chipsen inte heter VIKINGchips, utan VICKNINGS-chips?! Hur hände detta?!
Är det bara jag som missat att chipsen inte heter VIKINGchips, utan VICKNINGS-chips?! Hur hände detta?!
Hihi
Googla ordet "vickning".
Hahahahaha! *skrattar*
Kul tråd
Jag är väl medveten om vad vickning betyder, men har alltid trott dom hette viking ju.. :)
Jag har trott likadant
Det finns ett annat kul exempel; en del säger "marängschwisch", tydligen för att det går så snabbt att göra den, "schwisch".
Det heter marängSWISS, eftersom den kommer från Schweiz...
När jag var tonåring trodde jag ibland att mamma pratade om "halvbyrån", men hon sa "hallbyrån". Till mitt försvar vill jag säga att den var väldigt liten...
Ja jag vet:/ Fick det förklarat för mig för ett tag sen och jag fattar inte hur jag har kunnat missa det? Jag tror stenhårt på att de har bytt påse! speciellt då de är bland mina favo chips!
Mäh....jag trodde också det hette Viking. Vafan
Hahaha
Ja, det va ett tag sen jag läste att det inte hette vikingchips... Vilket gott skratt min familj fick iaf=) Hahahaha
Jag trodde också att det hette så, tills jag av en tillfällighet råkade upptäcka att det faktiskt stod "vickning" och inte "viking"
Samma sak med äpplemos. Har alltid sagt äppELmos och inte äppLEmos. Upptäckte detta också av en ren tillfällighet och det kändes som jag levt i en lögn i hela mitt liv ![]()