Inlägg från: Pyttisens mamma |Visa alla inlägg
  • Pyttisens mamma

Odd Molly - för oss inbitna del III

Hej!
    Tänkte ge mig tillkänna här då jag varit inne och smygläst här ett tag... ;) Fick upp ögonen för Odd Molly via Mortys blogg för ett tag sen (framför allt hennes deirdres dress i royal, den är bara så läcker), och sen dess har jag kikat runt en del på sidor och era bloggar mm och blivit mer och mer förtjust! Så mkt fina kläder! Idag ropade jag hem min första Molly på tradera, en voile short dress i chalk, ny, nu hoppas jag bara att den passar när den kommer hem... Den ser så fin ut! Men jag har förstått att det finns en marknad för att sälja den vidare om den inte skulle passa, så det är väl en nödlösning då... Jag hoppas att det är ok att jag hänger med er härinne då och då! :)

• Pyttisens mamma
    Duntoffla skrev 2010-01-09 22:29:42 följande:
    Välkommen hit! Det är en dyr men kul hobby
    Tack! Jo, jag har förstått att det kostar... ;) Men man kan ju dra in på andra impulsköp av billiga slit och släng-kläder. Det svåra är att vet hur de passar tycker jag när man nätshoppar.
  • Pyttisens mamma

Jag lyckades vinna en auktion till idag på tradera, en angora mix long cardigan tror jag den heter, för 900 kr, ny. Ser fram emot att få hem dem och prova! :) Har nog aldrig köpt så dyra kläder för... Men nåt fint får jag unna mig nu under våren när jag ska gå ner 10 kg...

• Pyttisens mamma
    Morty skrev 2010-01-10 16:58:34 följande:
    Hej Pyttisen! Grattis till dina nya inköp!!!
    Tack! Nu håller jag bara tummarna för att de passar, köpte stl 1 i båda.
  • Pyttisens mamma
    Anna Paulita skrev 2010-01-13 19:30:29 följande:
    Fin fint! Jag har densamma och älskar den! Matchar den med lacktights och MC kängor för att den inte ska bli för söt. :D
    Tack! Ja, mer blir det, för en kofta är på väg... Men sen blir det stopp ett tag, kan inte gå och köpa så här dyra kläder så ofta, då tar sparpengarna slut... ;)
  • Pyttisens mamma

En liten nybörjarfråga... Har sett er skriva om "mollydollars", vad är det??

• Pyttisens mamma

Om ngn varit inne och kikat i min blogg, så skrev jag att det var del av sömmen som gått upp på min voille short dress som jag köpt på tradera och fick hem idag. Jag mailade säljaren och skickade med foton (hon har även butik, och det var en alldeles ny jag köpte), och hon bad så hemskt mkt om ursäkt och erbjöd 300 kr eller om jag ville lämna tillbaks den. Jag valde att få pengarna, så det verkar ju lösa sig bra! :)

• Pyttisens mamma
    Puffig Pingla skrev 2010-01-13 23:03:59 följande:
    Tex #227 Alchemistry l/s har dem under bysten
    Ok, tack för svaret! Det hängde nån liten rund grej i blixtlåset vid sidan på min voille short dress, det kanske är en sån. bilderna på hemsidan var lite små för att kunna se ordentligt...
  • Pyttisens mamma
    Anna Paulita skrev 2010-01-14 09:33:43 följande:
    haha....mollydollar... :P
    ok!:)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III