Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Fasen, nu har jag ett nytt habegär. Just när jag checkat av garderoben och sålt av mina "överköp" osv. Jag har behov av en lite finare jacka. Använder parkasen med kidsen mest men skulle behöva någon snyggare när jag är iväg på egen hand. Och något som funkar när det inte är så kallt. Jag har provat noblesse hood och coaten och gillar dem inte på mgi eftersom jag är lite rund om baken. Tyckte att det blev för klänning nertill på båda.

MEN, jag har nu kommit på att jag vill ha noblesse jacket i blått. Vet ni om någon webshop har just den? Har sett den på Åhlens i stan men orkar ej åka ner. Dessutom måste jag nu sälja ytterligare två mollysar om jag ska finansiera detta köp

Någon som har denna och vet hur den är i storlek? Varför komme rman på helt pltösligt att man vill ha och behöver ett plagg?

• Frusna flickan
    malinoski skrev 2009-11-10 12:58:54 följande:
    Hjälp! Ett av mina Odd Molly köp på Tradera verkar ha "försvunnit" på posten! Säljaren krånglade en del efter avslutad auktion. Först kunde hon inte nå sin i-net bank för att kontrollera betalningen. Sen menade att hon var utomlands men lovade att skicka en viss dag. Men sen var flyget försenat och hon hann inte till brevlådan. Hon lovade dock att den skulle vara framme i slutet av förra veckan, men den har fortfarande inte kommit.. Börjar bli nervös..Har det hänt er någon gång att plagget inte har kommit? Vad har ni gjort??
    Ja det har hänt mig en gång med en Pop-jacka till sonen. Jag är övertygad om att jag blev blåst. Vägrade att ge mig, mailade och mailade säljaren och denna återförde till slut halva beloppet (250 kr). Efter den gången rekar jag alltid om det inte är en toppensäljare som jag "känner till" samt om det är belopp på 800 kr eller mer. Om någon krånglar lite med att inte komma åt bank och dröjer med att skicka hade jag lagt till rek genast och krävt att säljaren ska skicka det så. Då kan de aldrig hävda att posten slarvat bort. Håller tummarna för att det ska lösa sig för dig.
  • Frusna flickan
    smulan0 skrev 2009-11-10 14:01:03 följande:
    25% på hela sortimentet på juniform ange rabattkod höstlöv i kassan! Bla voile short dress i dk red o chalk...
    Tack! Höll på att sluta farligt. Beställde nästan en amerind dress som jag tycker är så fin. Sansade mig dock. Har inte råd med fler klänningar nu i stundande julshopping. Dessutom behöver jag en jacka/kappa.

Stargirl: Jättefin ts. Bra jobbat!
  • Frusna flickan

Fast payson garanti och rek uppfyller lite olika syften. Jag vill ah payson garanti för nya säljare och på plagg där jag misstänker kopia- alltså där jag känner mig MYCKET tveksam. Rek tar jag från säljare jag litar mer på just för att gardera mig från postens slarv men också om en säljare visar sig vara lite strulig efter att jag redan betalt. Brukar då snabbt skicka ett sms att jag satt in extra för rek (om man bara mailar kan de hinna säga att de redan postat- som de då kanske inte ens tänkt göra..)

• Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-11-10 23:31:08 följande:
    Gillar Sckenker ännu bättre. Så smidigt med att betala och fylla i anmälan för att skicka paket.
    Jag är tvärtom. Jag avskyr Schenkers lååånga transporttider och att de är största miljöboven genom att skicka allt till centralen i Borås. Paket från Umeå till Luleå går även de via Borås. Billigt ja- man man får vad man betalar för.
  • Frusna flickan
    Oj, tack! Ja, jag är jätteglad - hoppas den ligger hemma och väntar nu!!!Tycker också det är skönt att tradera tar tag i detta, de förstör ju bara för sig själva när de tillåter fsg av kopior. Man vågar inta köpa = förlorade affärer för dem.OT - hur gör du dina gubbar? Vill också, kan bara denna !
    Jag svarar, hoppas okej.. Som nedan fast utan mellanslag mellan tecknen

Puss= : - p
    Glad= : - )
    Skrattar= : - D
    Ledsen= : - (
    Blinkar med ena ögat= ; - )
    Glasögon= (8 - )
    Åh, nej!= : - o )
    Arg= : - [
    = Förvånad : - ?
  • Frusna flickan
    Mariajac skrev 2009-11-12 09:40:58 följande:
    Här kan man se bilder på Odd Mollys pre-spring!!!campaign.constantcontact.com/render!!!
    Tack! Åh vad kul att se dem så detaljerat mot tidigare reklambilder. Jag vill så gärna ha den söta klänningen men även blusen med spets i högra hörnet samt den rösa kortärmade med rosor på, nr 3 längst upp. Verkligen söta plagg och fina pastellfärger. Älskar ljusblått!!!!!!
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-11-12 20:38:41 följande:
    Ni som har hearted tunic, har ni den i er vanliga storlek? Om man är mellan 2 storlekar, ska man ta den större eller mindre storleken?
    Absolut den störrre om du har byst! Jag har 3 ibland 3 på molly. På denna har jag 3 men önskar en fyra, den är så tajt över brösten just men stor i övrigt nertill. Så har du C el större ta INTE den mindre säger jag.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III