Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Stargirl

Ny trååååååd, med en fungerande TS....vi överger den gamla trots att det finns en vecka kvar av tiden!!!

• Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-11-08 21:10:55 följande:
    TAck Stargirl! En tanke bara, kan man inte ha med webbutikerna också? Eller är det bara jag som tycker det?
    Jag får lägga till dem.....det blir en enda stor röra annars. Helt knasigt. Jag lägger till en lista asap.
  • Stargirl
    Bambiblogg skrev 2009-11-08 21:13:10 följande:
    Jag tycker inte det. Det finns så många! Blir väldigt rörigt. Och ska man ta med utlänska då också? Och då och då stänger dom ner... osv... Nej, röstar jag på!
    Jag tycker att det finns tillräckligt med länkar i bloggarna. Fast man skulle kunna ha en TS bara med länkar. Sen så länkar jag den TS till denna TS Alltså en separat tråd om BARA webshopparna. Vad sägs om det? Då kan alla skriva i den tråden om saker som bara handlar om ex frakt, nya butiker osv?
  • Stargirl
    Bambiblogg skrev 2009-11-08 21:16:35 följande:
    Äsch, nej... lättare att hålla reda på en tråd och jag håller med dig om att det räcker med alla länkar till webbutiker i alla bloggar. Jag har t.ex. bokmärkat bambis lista, det räcker för mig!
    All right....alla verkar tycka ung samma. Men man får ju skriva i sina inlägg om det kommit nya butiker som säljer OM så kan man lägga till dem i sin "egen" lista i bloggen eller bookmarka dem som en favorit.
    Då skippar vi webshopparna. Men om vi verkar ändra oss så hojta till så lägger jag till dem.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-11-08 21:19:44 följande:
    Ok, jag verkar nerröstad Får väl skutta runt i bloggarna då
    Men när alla är samlade för Odd Molly predikan så kan väl alla rösta (en predikan kanske vore ngt, vi försöker tyda cittaten som man gör i bibelskola)

*räcker upp handen för att hålla i Odd Molly citat skola*

Så här ska det vara.

I min kofta från Sovereign kollektionen står det "Imagination is real", vad tror ni det betyder? Menar Odd Molly att ens fantasier är verkliga alltså irl? Eller kan det finnas en djupare mening. Exempelvis kan den tyda på ngt som händer efter döden.....osv.

Kanske efter ett par glas på nästa Molly träff kan detta utspela sig
  • Stargirl
    LillaMysan skrev 2009-11-08 21:21:19 följande:
    Visste inte att det cirkulerade fejk-kläder på Tradera :-O Någon här som stött på det?
    Javisst! Vad bra att TS redan är bra för detta sysfte och sprider info vidare.
  • Stargirl
    LillaMysan skrev 2009-11-08 21:25:43 följande:
    Fy så trist! Brukar nämligen köpa rätt mycket OM på Tradera så då är det väll bra att vara uppmärksam :-S
    Ja då ska du vara mycket uppmärksam!! Ibland är plaggen mycket välgjorda dessutom.
  • Stargirl
    LillaMysan skrev 2009-11-08 21:36:17 följande:
    Riktigt trist då man ju betalar en del även om plaggen är begangnade :-SNågon som har någon som har tips på något fint Om-plagg att ha till jul? Jag är sugen på en Make out dress även om den är tvärtemot julig Kanske inte från den allra senaste kollektionen eftersom jag är fattig student och mest köper begangnat
    Short voile dress i rött ska jag ha på julafton bilder finns i bloggen.
    Men en Makeoutdress med en bred röd scarf runt midjan blir det toppen.
  • Stargirl
    Tindrisen03 skrev 2009-11-08 21:42:23 följande:
    Provar i denna nya tråd också..min fråga försvann lite i slutet på förra Är det ngn som vet var jag kan få tag på en T88dress i grey? Wenshop alt fysisk som skickar el fysisk som inte skickar i Sthlm el Örebro..
    Det var mitt fel att din fråga försvann.....jag spammade sönder hela tråden hahahha.... Har du kollat www.ajabajakids.se
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III