• brawny

Odd Molly - för oss inbitna del III

Pokergirl skrev 2010-02-03 15:45:39 följande:
    Tack! Blev lite nervös där!Nu behöver jag lite experthjälp. Den rödrutiga jackan som kom i höstas har jag tappat namnet på, den med fransar. Har för mig jag sett den på rea någonstans men kan inte komma på var... Tänk vad det kan dyka upp märkliga "måste bara ha-begär".
    Du tänker på en sån här:
    http://deepfling.com/oddmolly/?filter=all&cat=&product=1246817546
  • brawny

Ja, verkligen grattis till den som lade fingrarna på jeanskjolen! Vilket fynd! Tack SaraMia för att du tipsar här, nästa gång kanske jag hinner fram.

Blue Lawn har jag beställt ifrån och det tog ganska lång tid innan grejerna kom. Men de svarade på mina mail och jag vet tom att ngn annan har ringt dit och pratat med dem och att det funkat bra.

Idag ska jag ta mig till skräddaren med några mollysar. Min Check Me Tunic har lösa sidenband (surprise!!!), min Voile Short Dress har tappat en tofs (ni som har den, kolla att de sitter kvar, jag tappade min på en restaurang och min mamma hittade den på golvet!) och en vit tunika från Burn Baby Burn där en spets repat upp sig. Massor av lagningar med andra ord!

• brawny
    Tindrisen03 skrev 2010-02-04 18:07:21 följande:
    Var inne i OM-butiken och rekade lite vad de tänker släppa på måndag. En enda klänning, den men axelband i nymphserien. Inte Prairie el Magnolia el alchemistryklänningarna. Inte Lotta Lotta kappan, inte silkeskjolar. Allt det kommer i deras nästa släpp i början av mars. Fick dock se en mkt intressant dark powder magnolia dress på bild. Den finns ju inte med på produktbilderna på OM hemsidan. Såg riktigt fin ut!
    Oh, magnolia dress gillade jag, fast jag ville inte ha den i rött. spännande!
  • brawny
    Stargirl skrev 2010-02-05 11:14:53 följande:
    Det är inte säkert det är ditt ansvar. CD är en skitbutik enligt mig. Då Fonda dressen var slut överallt beställde jag den där. En vecka senare får jag veta att av ngn anledning har "fakturan" inte gått igenom....halåååå?? Jag trodde att den för länge sedan var skickad. Nu kan jag lika gärna köpa den i min lokala butik. Jag har alltid strul med dem och jag har sagt det förr. Jag beställer ALDRIG mer därifrån....nu menar jag det 100%.
    Tyvärr har jag också dåliga erfarenheter av CD. Har strul m dem just nu o kommer aldrig att handla därifrån igen när det är löst. Ohjälpsamma och snorkiga är vad jag tycker!
  • brawny
    storblomman skrev 2010-02-05 14:27:06 följande:
    Å nej! Har nyligen reklamerat en tröja från CD och innan jag har fått besked har jag fått påminnelse på fakturan....Var ett hål i och jag skickade tillbaka med vändande post i stort sett. Mailade igår om att jag fått påminnelse och vill ha besked om hur jag ska göra med betalning osv. Men håller verkligen med om att de inte är så snabba med att svara.....
    Om jag var du skulle jag ringa eftersom du tagit på faktura så du inte får påminnelse eller inkasso på den. Jag har precis fått ett inkassokrav på varor som jag returnerat. Gissa om jag var arg som ett bi! Hon har med andra ord inte skött krediteringen av fakturan utan bara lämnat den och här sitter jag med ett inkassokrav i handen. Känns INTE roligt!
  • brawny
    Stargirl skrev 2010-02-05 14:42:58 följande:
    Jag har fått brev från kronofogden för varor jag aldrig fått och därmed avbeställt efter flera månader av väntan. Gissa hur kul det känns....
    allvarligt!? men shit, det kan inte ha varit roligt. jag hoppas att mitt löser sig innan de blir inblandade. inkassoföretaget skulle prata med CD o jag är glad att slippa för jag blir bara osams med henne.

fram tills nu har det fungerat utmärkt att handla (för muchos dinares) där men efter det här så kommer jag INTE att göra det mer. ingen kundservice o snorkiga svar.
  • brawny

Hörni - är det ngn av er som har 805 angora hoodly knit jacket? Kan inte ni kolla vilken färg broderiet på ärmen har? Jag har cerise, liksom en tjej som skrev en kommentar i min blogg. Odd Mollys-kontor hade sagt till henne att det nog är en kopia för texten ska vara almost black. Sen skrev ytterligare en läsare att hennes broderi är grått. Så nu funderar jag på om det helt enkelt är så att färgen på broderierna varierar.

Om du har en sån kofta - kan du inte kolla o skriva här i tråden?

• brawny
    ellianne skrev 2010-02-06 00:39:52 följande:
    Jag har en vit och en brun, vilken av dem menar du? Den bruna har beige brodyr på ärmen, den vita har jag inte här men kan kolla i morgon.
    Jag menar den i Dark Powder. Såg inte att jag missat att skriva det.
  • brawny
    ellianne skrev 2010-02-06 00:44:35 följande:
    Glöm det, kollade din blogg och såg att det var den i powder...Den har jag inte tyvärr (den är sååå snygg!)
    ah, jag missade att du redan noterat det. Ja, den är fin men jag skulle gärna ha den i vitt också...
  • brawny
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:56:50 följande:
    Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mi... , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet.Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-...
    Följer absolut inte din blogg alls. Jag gillar inte att den är sponsrad, gillar inte all reklam och sen är jag inte intresserad av att läsa om dina barn.

Jag gillar mollybloggar som är sina egna där det går att lita på att åsikterna är helt personliga utan påverkan av sponsring och då finns det ett helt hav av härliga, roliga, personliga och fina mollybloggar att ösa ur.

With that said: over and out!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III