Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del III

Rapport från jacki i Kista centrum;

Fonda finns i alla storlekar i almost black och chalk
    Chrysalis wrap (den röda) finns i alla storlekar
    Nymph dress finns i alla storlekar i lila
    Hearted tunic finns i alla storlekar i chalk, almost black i 0-2

plus att det fanns en massa 327or i powder, mycket från prespring och några angora long cardigans i rosa mm

Ingen rea, dock ...

• NewYorker

Jag skulla (ska?) ju absolut inte ha någon Fonda dress. Och absolut ingen i chalk.

Men efter fikat igår där en Mollybloggare hade just en sån på sig, är det det enda jag tänker på.
    Vad är det med Odd Molly som skapar detta nästan övermäktiga habegär?

Inte blir det bättre av att jag vet att den finns hos Jackie i Kista, ca 11 minuter härifrån, med T-banan.

Gaaaaah ...

• NewYorker

Jag MÅSTE ha en dolce skirt i almost black. Eftersom den finns att köpa i powder borde den väl finnas även i denna färg nu?

Men var?

Har mailat lisen.dk - men de tar 190 dkk i frakt - känns tufft för en liten kjol.

Någon som kan hjälpa mig?!

• NewYorker
    Tindrisen03 skrev 2010-01-27 11:16:00 följande:
    Men de kommer väl inte förrän i nästa släpp?? Så sa ialla fall OM-butiken.. (sen kanske inte de har bäst kolla ) Var har du hittat dolce i puder?
    Hos Fitts & Company, men även Smultrongåden har den ...

Mad og Mille har den i lila - men ingen svart ...
  • NewYorker

Lovely Kniten kostade 186 USD hos Deepfling, (obs! att den kostar 206 USD hos Fitts & Co!)
    186 USD blir ca 1 340 kr. Avsevärt billigare än i Sverige.
    Försäkrad frakt kostade 32 USD, ca 230 kr - men det var för tre plagg.
    Även om jag lägger hela den fraktkostnaden på Lovely Kniten blir det ju billigare än hemma.

Jag tycker Deepfling är toppen, leverans till dörren och aldrig några problem.

• NewYorker
    Pokergirl skrev 2010-02-03 10:35:21 följande:
    Duntoffla: Jo tack det gick jättebra! Sååå glad över att jag äntligen lyckats nypa en portmonä.Vet inte om jag förstod det hela rätt, är det tveksamt om Lovely knit kommer i love?Morty: Bodhi har, i beige och svart. Dock inte på rea. Då det gäller tull så är det tull på paket vars värde överstiger 200 kr.
    Lovely Knit kommer i love (lila). Har en på mig för tillfället, levererad från USA igår !!!
    Den kommer i Sverige 1 mars ...

Kettle Coat, min andra favvo, kommer till OM-butiken på måndag ... en sån SKA jag ha!!!
  • NewYorker
    Morty skrev 2010-02-03 15:38:54 följande:
    Hur är den i storlek? Gosh ska man behöva vänta ända tills mars.... Aja, då hinner man få en lön innan dess iaf.
    Den är normal i storlek.
    Duntoffla skrev 2010-02-03 15:58:11 följande:
    Hur blev tull och moms på den?
    Jag betalade ingetdera!
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2010-02-03 18:28:42 följande:
    Jag har fått betala tull och moms ungefär 50% av gångerna jag köpt grejer från bla USA. Ibland får man lösa ut varorna, ibland får man betala direkt till UPS och andra gånger får man en faktura i efterhand.
    Jag har handlat från USA kanske 10 ggr och klarat mig. Men man vet tydligen aldrig.

Dock blir det isåfall ett smärre belopp, med tanke på det officiella värdet på innehållet lådan ... som var oöppnad. Fortfarande betydligt billigare, isåfall.
    Och snabbare, tydligen!

Jag oroar mig inte för det alls.

• NewYorker
    Stargirl skrev 2010-02-03 19:26:26 följande:
    Näe man kan aldrig vara säker men så länge man vet om det så är det ju lungt. Trist om man åker dit utan att veta att risken finns.
    Precis!

Av olika skäl är jag van att kalkylera med en viss risk ...
  • NewYorker
    Bina skrev 2010-02-06 13:30:48 följande:
    Jag vet inte varför du haft bilder i ditt galleri på bambis tester och bambis gravidmage om inte du är just Bambi.
    Jag såg dem också. Och när de togs bort.
  • NewYorker

Jag är så besviken.

Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.

Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!

Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv.

Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.

Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!!

:-

• NewYorker

Korrigering - jag vet inte om de tagit emot förbeställningar. men jag beställde utan problem i samma sekund tunikan dök upp, och då var den redan slut.
    Hur kan det annars ha gått till?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III