Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly - för oss inbitna del III

brawny skrev 2010-01-12 11:17:06 följande:
    Ska kika på den direkt! Min lista är nog inte heller helt realistisk. Men o andra sidan är jag lite glad för jag har kollat igenom sommarbilderna på Odd Mollys-hemsida och jag är inte riktigt förtjust i ngt där. Så mina dollars kommer nog att gå till vårkollektionen bara...
    håller med, inte mycket i sommarkollektionen utöver wigwam dress som jag vill ha. Men vad hjälper det? Lär inte ha några pengar över tills dess ändå....
  • smulan0
    Anna Paulita skrev 2010-01-13 19:31:23 följande:
    någon? :P
    Jag skulle absolut vänta! Är själv inte sugen på att köpa sommarkläder på vintern och tvärtom!
  • smulan0
    JWM skrev 2010-01-14 07:25:56 följande:
    ska till o köpa mina första molly plagg som jag spanat på länge och undrar vad "normal" butikspris är för:* lovely knit - vårens kollektion* crochet grandmas coat* 100 g cotton jersey l/shar nämligen haft turen att hitta en butik som säljer molly här i hålan där jag arbetar så jag skall springa dit efter jobbet och kolla utbudet
    lovely knit 1695kr
    grandmas coat 2200
    100g frill top 799

mina gissningar!
  • smulan0
    Sara Mia skrev 2010-01-15 16:12:55 följande:
    Jag är så nöjd! Har nyss hämtat mitt paket från Idyll interiör. Jag beställde en #228 Alchemistry tunic white för 2-3 dagar sedan. De har 25% på alla OM-plagg eftersom butiken ska säljas, även pre-spring. Man ringer och beställer. Jag har nyss provat den och den sitter helt perfekt. Jag brukar ha strl 0-1, men valde 1 på denna eftersom jag hört att den kan vara lite trång över bysten (har inte så stora, men ändå). Även gulliga Mirjam på Idyll ( www.idyllinterior.se ) rekommenderade det och det blev så rätt. Nu blev inte glipan som uppstår när man knyter fram särskilt framträdande. Naturligtvis måste man ha något under (spoiler tank eller linne?) men det har jag oftast ändå. Sedan inväntar jag 2 st Lovelove tank (cherry + white) från amerikanska Green Apple ( www.shopgreenapple.com ). Där är det redan lite rea, men jag fick ett nyhetsbrev där man får 30% extra rabatt på den ursprungliga rean om man anger ordet: SAVESALE i rutan när man gör sin beställning. Först var jag osäker på om det skulle funka, men när jag kom till sista sidan var det avdraget. Så rabatten blev totalt 45%. Perfekt eftersom jag ändå tänkt köpa några linnen från sommarkollektionen. Med dollarpriset blev det riktigt bra. Hoppas nu att tulllen håller tassarna borta.
    Shoppade också på green apple! Tre plagg för 1300kr inklusive frakt. Får väl se om tull och moms tillkommer men det är oavsett ett bra köp!
  • smulan0
    Puffig Pingla skrev 2010-01-17 13:57:36 följande:
    Har också gjort en lista. En smula annorlunda från övriga bloggar. Har nämligen ett antal funderingar på vårens kollektion.Ps. Duntoffla - partandet var i fredags så igår kändes skallbenet en smula förtrångt.
    så himla bra! Rekomenderas! Speciellt roligt är att flera av sakerna var med på OMs visning! Men det är klart visningar ska ju ha lite edge!
  • smulan0
    MejaKiZnic skrev 2010-01-17 19:54:07 följande:
    neeeeeeeeeeeeeeeeeej har de ingen webshop? De är den jag letar efter Jag har nog otur med dessa måndagsexemplar, köpte nyligen en röd nylon parker och såg att den fattades det lilla metalhjärtat på hättan. Maila för 1 vecka sen men ej fått svar och nu såg jag att den verka har gått upp i sömen en bit på 4 cm i armen   vad skulle ni gjort?
    vet att jag har sett den till rea i en engelsk webshop bluelawn och www.oneboutique.co.uk/index/manufacturers_id/48 har den också!

reklamera till där du köpte den helt klart! Du kan få kompensation för att lämna till skräddare!
  • smulan0
    Stargirl skrev 2010-01-18 09:07:52 följande:
    Jag tycker att du ska sälja den röda taradiddlen och den rosa check me andress. Resten skulle jag behålla.
    håller med rosa check me andress men kanske behålla röda taradiddle så du har en klänning med färg och sälja den i puder!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III