Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tabby skrev 2009-12-13 00:38:06 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-12-12 23:34:34 följande: Nope, fortfarande 50 %.
    Är du säker?? För när jag ringde i söndags och ville köpa ett plagg till som var defekt(jag velade i butiken och valde att ej köpa men ångrade mig sedan) så fick jag till svar att jag måste komma och betala först innan plagget gick till skräddaren. Jag tyckte att de kunde väl skicka det till skräddaren direkt så kunde jag betala när jag hämtade istället eftersom jag har en bit att åka. Jag vill liksom inte åka två ggr för att plagget måste till skräddaren. Det gick inte eftersom jag då skulle behöva betala fullpris - rabatten gällde bara till och med söndagen sa hon............ Är det alltså ännu 50% på allt???????
  • Frusna flickan
    MammatillO skrev 2009-12-13 16:54:07 följande:
    Tackar Men helst inom sverige vill inte direkt åka på en saftig tull avgift
    Du slipper ju allt sånt inom EU.
  • Frusna flickan
    Tuffelisa skrev 2009-12-14 00:31:51 följande:
    Go kväll om ngn är vaken :)Har ni märkt att det är väldigt mycket pre-spring ute på tradera nu?Och säljarna är nya utan eller med väldigt lite omdömen. Kan de ha kopierats redan månntro?
    Nej det tror jag inte. jag tror snarare att folk köper upp massor eftersom de komme ri begränsad upplaga och hoppas på att folk ska betala mer när de sålt slut i butikerna. Den tunikan jag köpte börjar gå åt och är redan slut i många storlekar. Klänningen likaså. Har man en kupong på 20% rabatt som jag själv ofta har kan man ju köpa på sig ett gäng och sälja om man är road av det. Men det är bara min teori....
  • Frusna flickan
    Tuffelisa skrev 2009-12-14 12:59:50 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-12-14 10:29:03 följande: Var får man tag på såna rabattkuponger? De enda jag har är från Åhlens men jag har så långt dit. Men då kanske man skulle våga sig på en pre-spring på T.
    Vissa butiker är med i olika kuponghäften. Min son säljer idrottsrabatten genom fotbollen och en butik i stan med ganska stort OM-utbud har 20% på ett köp där i. Nu har de sänkt till 15% men i alla fall. Om man handlar en del när ny kollektion kommit ut får man ju en del i rabatt. En del kanske köper på sig då..
  • Frusna flickan

Har ni sett rean hos Nina B?
    http://ninabshop.blogspot.com/

Jag har precis beställt en pointelle me dress i stl 3(hur är den? - har aldrig provat)

Beställde också ett A one silk sleeveless linne i stl 3 (tvåan blev för trång vid ärmhålorna tycker jag som vill ha ett linne lite rymligt. Jag har provade en sådan två förra veckan och det var ju tur att trean var slut. Det är ju så vackert men för att slippa tältkänslan måste man ha en liten jacka över - då blir det kanon! Har nu en tunn skinnjacka i boleromodell efter att ha blivit inspirerad av inköparen på inaton.sport som är supersnygg till (blev kär i både lillet och jackan då jag såg henne). Har även en kort mörk jeansjacka med 3/4ärm att ha till för att få ner tältet. Bilder kommer när jag fått hem varorna.

Frakten blev EUR 30 för dessa varor.

• Frusna flickan
    Sara Mia skrev 2009-12-14 18:48:24 följande:
    Jag har just tjuvkikat i tomtens paket, och jag är så lycklig. Nåja, jag beställde julklappen själv, för maken tyckte det var säkrast, så det blev rätt (har jagat duktigt kan jag säga). Idag kom ÄNTLIGEN min Sidesaddle dress i royal (blå/lila). Den är heeelt underbar. Först blev jag lite ställd och tyckte den såg stor ut, men modellen är rätt vid i kjolen och man drar åt dubbla knytband strax under bysten. Kjoldelen är sydd i våder som faller så snyggt och avslutas med en underbar marinblå kant med flera varv bomullsspetsar. Ja, den är ett mästerverk med många söta detaljer. Tex. påsydda uddar med ljuslila virkade "duttar" ungefär som på hearted tunic. Ja, detta är nog den finaste klänning jag någonsin ägt. Jag har provat den med OM:s underklänning som sticker fram lite lagom och Lovely knit i royal samt lite grövre bruna stövlar. Det får bli min nyårs-outfit. Nu är den inpackad i ett fint paket och får ligga till sig under granen tills den riktiga tomten kommer.
    Åh vad underbart det låter!!!! *avis
  • Frusna flickan
    Blossom1 skrev 2009-12-14 19:43:43 följande:
    Åhh, vad jag är irriterad. Jag köpte en Brand New 2ndhand dress från Yoox och fick hem den idag. De har skickat fel stl, den satt som ett tält på mig Nu finns den inte kvar längre, och jag som skulle ha den på nyår buhuuu.Frågan är: ska man försöka sälja på Tradera innan jul eller efter? Kanske någon som vill ha den till nyår, men har folk pengar nu.
    Jag hade bett dem om fet rabatt när det är de som gjort fel och sedan lagt ut den direkt på T. Fy vad trist!!!!!!!!!
  • Frusna flickan
    ccamilla skrev 2009-12-15 12:03:35 följande:
    Hej, Jag vann en auktion den 3 december och satte in pengar till säljaren den 7 december. Har sedan dess mailat säljaren och frågat om hon kunde bekräfta att pengarna hade kommit in. Men inget svar. Hur länge ska jag vänta innan jag tar telefonen och rent frankt ringer henne? Säljaren har kring 400 omdömen och goda sådana. Inga negativa alls. Det är en X-stich det handlar om och mina affärer med x-stichar brukar ju gå åt skogen (råkade ju köpa en kopia sist). Men denna gången var det en mörkblå med rosa detaljer och den har mig veterligen ej kopierats än.. inte än...Är jag lite "hialös" (som vi säger i Skåne) eller ska jag ha is i magen ett tag till?
    Nej jag hade ringt för längesedan. Då får du ju höra vad säljren har att säga. När jag inte fick svara på några dagar hade säljaren fött barn Det kan ju ha hänt något.
  • Frusna flickan
    Blossom1 skrev 2009-12-15 13:28:39 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-12-14 22:54:59 följande: Jag skickar tillbaka den, såg nu att de har gratis retur Det var ju positivt i alla fall. Men jag hade verkligen velat ha den klänningen och nu verkar den vara slut i min storlek
    Vad bra med fri retur. Fick för mig att den var från utlandet också.. Kanske finns den någon annan stans? Har inte marengs? Har de ännu 30% kan det ju vara värt det. Kräv fin kompensation i alla fall. Du borde ju kunna få rabatt på nästa beställning (om du vågar dig på dem igen)
  • Frusna flickan
    Cashew skrev 2009-12-16 12:37:04 följande:
    ska nog inte ens försöka beställa från smultrongården mer, jag blir lika besviken varje gång då det uppdateras för dåligt på hemsidan. satt uppe till tolv igår för att vara först på indy dressen som endast fanns i strl 2, precis den storleken jag vill ha, super tänkte jag, men tji säg den fanns inte kvar fick jag till svar nu. så antingen har någon varit en healv sekund snabbare än jag eller så stämmer inte det på hemsidan att den fanns. jag som verkligen, verkligen vill ha den, så himla besviken :(
    Fast de här väl inget lagersaldo på hemsidan som en vanlig webbutik. Dit är alltid bäst att ringa och beställa för telefonbeställningar har förtur framför mail även om man t ex mailat kvällen innan. Ring nästa gång är mitt tips.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III