Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly - för oss inbitna del III

MejaKiZnic skrev 2010-01-22 20:12:49 följande:
    Hoppas verkligen det är seriöst men man vet aldrig, fotar alltid kvittot. Ingen som vet var man hittar Fonda dress online, har ingen lokal OM butik och måste ha en 0 till sambons 20 års dag
    som sueellen skrev, finns på bodhi.se
  • smulan0
    MejaKiZnic skrev 2010-01-22 20:18:11 följande:
    Ingen mer än vit och svart, vill ha rosa usch vilka krav jag har tack annars SUE
    oj det missade jag också
  • smulan0
    Hilti skrev 2010-01-22 22:44:16 följande:
    Vad tror ni priset på Tea dress kommer att ligga på? Tycker den är jättefin, men det skrivs inte så mycket om den i bloggerna.
    fitts and company kommer att ta in den, den ska kosta 568 dollar så den lär bli dyr även i sverige!
  • smulan0
    Morty skrev 2010-01-22 23:01:15 följande:
    Jag letar smått desperat efter blåa Fonda Trousers i storlek 3. Såg du sådana hos Mathildes?
    ska inte deepfling få in dom?
  • smulan0
    Pokergirl skrev 2010-01-24 00:09:37 följande:
    Frusna flickan: Jag är bred om höfterna och rumpan, min 2:a upplever jag inte tight över rumpan. Jag tror nog du kan få en fin peng för den på T, verkar ju vara extremt poppis.   Jag fattar inte hur ena butiken här i stan tänker. Dom hade tagit in några få stackars Fonda dress, inga Frill, inga crysalis eller Appeteasers men en rejäl laddning med Fonda shorts.  Jepp, storsäljare i Umeå i januari... Eller är det jag som missat modet med hotpants i minus 15?
    Nej jag är också helt häpen över hur butiker har valt att ta in. Skrev inlägg i bloggen igår om det. Vem som helst kunde ju fatta att Fondan, nymphen och chrysalis skulle bli poppis! Nu är min teori som säkert är helt paranoid, att OM bara ransonerar ut ett visst antal plagg och butikerna får slåss om vem som får köpa hem dom. Annars undrar man ju om butikerna är helkorkade? De borde läsa lite mer OMbloggar så de vet vad som gäller inför nästa säsong....

Tycker också att det är konstigt att så många fina saker inte ska i produktion. Mer om det i bloggen...
  • smulan0
    Frusna flickan skrev 2010-01-24 10:31:56 följande:
    Inköparna i butikerna har för mycket makt.. Att läsa i bloggarna före beställning går ju inte eftersom vi vanliga dödliga inte får se kollektionen nästan ett år i förväg då det ska beställas. Jag har ledsnat lite på viss butiker här i stan eftersom de är så styrda av inköparens smak. I en butik är inköparen smal och nätt och väljer därför ofta bort de kläder som vi lite större vill ha. T ex vill jag inte ha ärmlöst med mitt gäddhäng och i den butiken är det typiskt sådana kläder som finns och säljaren har alltid på sig dessa OM-toppar. Ska man behöva öppna sin egen butik här i stan för att få fram kläder till folket?
    Mycket spännande. Tycker absolut att du ska starta en butik. Jag gillar inte heller armlösta. Det är inte så smickrande om man inte är Madonna... Och Fonda shortsen är väl också ett rätt krävande plagg. Ska bespara omvärlden att se mig i dom i alla fall.

Håller också med om att pre-spring var rätt kasst. Köpte inget och vet inte om jag ens gör det när det blir 50%.

Måste verkligen blivit produktionsfel med allt det röda som inte kommer....
  • smulan0
    smulan0 skrev 2010-01-24 11:18:46 följande:
    Mycket spännande. Tycker absolut att du ska starta en butik. Jag gillar inte heller armlösta. Det är inte så smickrande om man inte är Madonna... Och Fonda shortsen är väl också ett rätt krävande plagg. Ska bespara omvärlden att se mig i dom i alla fall. Håller också med om att pre-spring var rätt kasst. Köpte inget och vet inte om jag ens gör det när det blir 50%. Måste verkligen blivit produktionsfel med allt det röda som inte kommer....
    obs! Menar absolut inte att man måste va smal och deffad för att använda armlöst!!! Blev lite konstigt där!
  • smulan0
    Morty skrev 2010-01-24 12:04:31 följande:
    Men när man beställer därifrån så blir det väl lite dyrare än här i Sverige i o m frakt? Eller jag som har en knasig valuta som jag räknar på?
    Fondan kostar ju 1344kr, frakten kan väl inte va så hög att det blir mer än 1800? Deepfling brukar skriva gift på paketen och skriva ner värdet så man inte åker på moms och tull. (men det är klart man kan göra det ändå)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III