Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

För att flumma mer i frågan.... Det jag ville ha sagt att för två timmar sedan ringde jag Bluelawn och precis nu fick jag mail att det var skickat och då debiterades också mitt konto. De dras alltså ej pengar genom googlekontot innan de okejat att det finns och packat vad jag förstår. Tips alltså, ring bluelawn om ni ska ha något, vissa saker finns ju kvar även om lagersaldot är helt fel. Jag fick köpa två plagg som fanns men som visades som slut i lagersaldot.

Det jag vet är slut är voile short dress i chalk, brun indy i stora stl (kanske finns det 0-1). I övrigt vet jag inte för det andra jag ville ha fanns.

• Frusna flickan
    Sara Mia skrev 2009-12-30 17:56:34 följande:
    Ibland blir jag så trött...Jag beställde två par knee length socks (chalk och dark blue) på rea från Miss Greta. När paketet kom idag var det ett par chalk (rätt) och ett par grey (fel). Grått är snyggt, men jag har redan ett par sedan tidigare. När jag sedan gick in på deras hemsida för att kolla visar det sig att produktbilden för chalk är rätt medan de lagt in produktbilden för dark blue på de grå. När man sedan klickar på mer info och lusläser texten står det grey på ett ställe. Så tycker jag inte att det ska vara. Jag ska väl inte behöva läsa texten med förstoringsglas för när bilderna tydligt visar blå strumpor. SUCK! Jag tycker det är så drygt att skicka tillbaka. Någon som tror att man får igen pengarna på tex. Tradera? De kostade 560:-. Skulle ni chansat på Treadera istället?
    Ja jag hade lagt dem på T. Trist alltså. Kanske kan du få en fin rabatt på nästa köp om du mailar och frågar?
  • Frusna flickan
    Anna Paulita skrev 2009-12-30 20:31:23 följande:
    Hurra! En voile short dress i creme är min. :) Jag tror att jag knep den sista på Åhlens. :) GLAAAAAD! :D :D
    Grattis! Gud vad avis jag är!!!!!!!!!!

New yorker! Hur mycket % var det på voile short dressen som fanns i rose och chocolate på Mathildes? Vet du vilka stl? Är det de som tar 150 kr för att skicka?
  • Frusna flickan

Gott nytt år alla! För mig blir det också familjärt men jag ska ha A one silk sleeveless blouse i royal vilken förtjänar egen uppmärksamhet så det blir svarta finbyxor och en tunn liten svart bolero till och världens finaste svarta remskor med höööög klack.

• Frusna flickan
    alias skrev 2009-12-31 15:10:33 följande:
    Jag ska också ha min sidesaddle i royal!Gott Nytt år allihop!
    Åh vad fina ni ska vara!!!!!!!!!!
  • Frusna flickan
    Carisma skrev 2009-12-31 15:15:19 följande:
    Hejsan!Tänkte ge mig ut på stan här i GBG och leta efter en jacka som jag sett på nätet.Vilka ställen säljer Odd Molly i GBG? Jag vet bara Åhlens, NK, Kålle och Ada samt Milk and honey.
    Jacka blir nog svårt att få tag i som sagt jag.. Ibland har Rus på Karl Gustavsgatan el Erik Dahlbergsg några kvar när andra har slut men jag tror att de är slut överallt. På Marengs.com finns den med volang i grönt och rött (superfin!) för 1800 inkl frakten.
  • Frusna flickan
    storblomman skrev 2010-01-01 19:41:10 följande:
    Halloj på er! Är ju ingen storköpare av OM men verkar ha haft otur med ett av mina plagg en revolution blouse i Royal. Mitt första ex upptäckte jag ett hål i redan innan jag hann använda den. Gick tillbaka till butiken och fick en ny. Den nya är använd en gång. Tvättad i 30 grader handtvättsprogram i tvättpåse..... När jag skulle stryka den hittar jag ett likadant hål i tyget. Tyget är liksom så tunnt på vissa ställen att det är hål rakt igenom. För mig som tycker att 1500 är dyrt för ett plagg och som använder dessa plagg till fest/fint känns det inte ok! Någon mer som känner igen detta? Känns retligt att gå tillbaka ytterligare en gång för samma fel! Är det fler plagg som är av så otroligt tunn kvalitet så meddela mig gärna så att jag inte köper något av dem via nätet!
    Jag gillar inte heller dessa nya tunna tyger egentligen men vad ska man göra? Tycker bättre om de gamla. Många plagg har den typen av tyg, bla 327:an, freedom blouse och voile blusar/tunikor. Har ej fått hål i någon av dessa (har el har haft dem alla) men jag kan tänka mig att det lätt blir hål där "det mönstrade" är påsytt, små blommor eller krumelurmönster. El har det gått sönder mitt i tyget?
  • Frusna flickan
    Annika79 skrev 2010-01-03 09:18:38 följande:
    Hej!Helt ny här Köpte mig en fin Check me andress på Ajabajakids rea. Vid första användningen lossnade ena sidenbandet. Läste i tråden att det är ett känt fel, men har någon reklamerat hos Ajabaja innan? Jag kan ju inte fysiskt visa upp felet. Har lagat det någorlunda, men man vill ju inte betala det priset (även om det var rea) för den kvaliteten.Den klänningen, Check me andress, är den inte lite trång i ärmarna? Har ett par plagg alla i strl 1 men den här var på håret... Fler som känner igen sig?Ni som har den, efter tvätt stryker ni den då eller får den bara hänga till sig? Ser ut att vara en himla massa att stryka annars. Ja det ger väl sig så småningom. God fortsättning till alla!
    Hej och välkommen! Ja sidenbanden lossnar i år, så är det. Problemet är banden kvalitet som liksom löser upp sig. Fota och maila till ajabaja så går de säkert med på ett avdrag på 20% som de flesta eller ersätter dig kostnaden skräddaren tar för att fixa det - mot att du visar kvittot. Vet ej hur just ajabaja gör men det vet säkert någon annan här. Maila dem så får du svar annars.

Och ja den är trång i ärmarna. Jag köte en 2:a som satt bra överallt men var rysligt trång i ärmarna. Jag bytte därför till en 3:a som nästan blev stor i halsringsningen men lika trång i ärmarna. Dock älskar jag klänningen så vad gör man liksom...
  • Frusna flickan
    Morty skrev 2010-01-03 22:03:41 följande:
    Venti Nove, Minzo, www.ruslifestyle.se, Charlotte, Raglady ( Frölunda och i Arkaden). Tatch.Dessa affärerna tipsade Tabby om i GBG området.
    Jag fyller på. Kålle & Ada på kungsgatan, Milk and Honey och Fiorucci på Vallgatan, In.at.onaport i Torslanda (stooort utbud och bra reor) De två första jag nämnde har ganska mycket liksom inataonaport. Fiorucci har litegrann, några utvalda plagg alltså - ungefär som Ragslady och Tatch.

På nätet gillar jag Milk and honey, Folkart, Smultrongården (fast här måste man ringa men superservice) och Country Dreams (många missnöjda kunder här, dock inte jag).

Har inte upplevt några problem med utländska webshops förutom Bluelawn nu sist vars lagersaldo var åt skogen. Har köpt från engelska Bohemia och Donnaida och någon mer som jag inte minns. USA: Fitts and company är bra. Tyskland: Fashion-secrets. Spanien: Nina B shop - har bra reor ibland, hög frakt dock.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III