Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Duntoffla skrev 2010-01-08 11:08:38 följande:
    Jag har så dålig koll på vad allt heter men jag är sugen på detta. Se inlägg i min blogg för jag har bara koll på Lovely Kniten.septemberflikkan.blogspot.com/2010/01/nu-har-...Fondadress är den i velour va? Den vill jag ha i rosa men den skulle tydligen kosta 1700 kr och det är FÖR dyrt tycker jag
    1899 sa de i min lokala butik så jag får också ta mig enrejäl funderare på Fonsa dress.. Dessutom är den så busenkel att sy själv fast det är ju inte alls samma sak. Ibland är det skit att KUNNA sy bra för då känns det ännu mer omotiverat att köpa. När man liksom kunnat göra den själv så lätt (även om man inte gör det)

Fin blogg!
  • Frusna flickan

Jag som aldrig korrläser.. FONDA DRESS menade jag såklart. Och lite andra slarvfel som jag inte orkar nämna... Förlåt mitt slarv.

• Frusna flickan

Lisen hade pointelle me dress för den som sökte efter den. Såg ej priset och den såg ej ut att reas men i alla fall...

• Frusna flickan
    nick name skrev 2010-01-11 11:57:05 följande:
    När skulle det släppas nytt? Var det inte idag?
    Jo det tror jag men butikerna hinner ju inte få och börja sälja idag för det... Någon som har mer info??
  • Frusna flickan

Men gud vad många must haves. Jag blev helt kär i x-stutch i lite blue.. Älskar ju ljusblått!! och en dark cherry nyph dress. Vill också ha lottalotta jackan i kortare modell som ser ut som 738:an. Och en rosa sparkle (ser ut som 329-an) fast med guldpaljetter att ha på sommarens fester. Och en kofta är ett måste. Jag måste gallra i listan för plånboken gråter redan..

• Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2010-01-11 15:11:48 följande:
    Idag känns det lite tungt att vara en mollyflicka. Påhoppen har varit helt extrema i bloggen . Som tur var finns det underbara människor där ute som skriver snälla kommentarer också *tack*.Vilket plagg är ni sugna på att klicka hem först?Jag vill verkligen ha Lottalotta long jacket!Kram på er!!!
    Nej vad trist! Din blogg är toppen! Jag skrev min vill ha lista men glömde att citera dig och skicka en KRAM
  • Frusna flickan
    annatje77 skrev 2010-01-11 20:34:46 följande:
    Tänkte försöka få tag i en lovely knit från vårkollektionen. Min fråga är dock. Vilken storlek bör man ta om man är st. 40-42 upptill? Inte storbystad alls, men jag är inte heller trådsmal ;) Vissa plagg hos odd molly kan jag ha 2 i och det ska tydligen motsvara 38..... Utan bebis i magen är jag (just nu höggravid) 176 cm och väger ca 76 kilo. Vad tror ni som kan er sak? ;)
    Tja det där är ju jättesvårt... Jag har stl 3 och jag är 168 m lång och väger fn 72 kg och har lite större byst. För mig låter du som en 3:a men det kansek räcker med 2 då du säkert är smalare eftersom kilona sprids på mer längd om du förstår.. Jag råder dig att prova någonstans. Räkna dock med att ärmarna är rätt långa
  • Frusna flickan

Åh vad deppig jag blir.. Kanske lite OT men jag måste fråga om någon varit med om samma. Jag hade en auktion på T med en flanellblus från flow feathers-kollektionen. Den gick ut 20 dec och jag skickade direkt insättningen kom. Nu idag mailar säljaren mig och skriver att "jag köpte en tröja av dig och satte in ...pix men ingen tröja har kommit. Skicka den genast och maila mig tillbaka." Jag antag att han blandat ihop med mig någon annan först eftersom han skrev tröja och jag skrev att jag verkligen skickat osv.. Nunär jag går in och tittar är jag hans enda gjorda affär på T. Och jag gav positivt omdöme direkt när jag skickat. F-N!! tänk om jag får neg nu fast jag gjort rätt för mig som vanligt. Jag som har 100% positiva och förtjänar det om jag får säga det själv. Vad hade ni gjort??

Ps. Jag försökte ringa honom också men inget svar.

• Frusna flickan
    DansAnsan skrev 2010-01-12 11:53:13 följande:
    Hej!Jag har köpt en a one silk short dress, och undrar nu om tips på hur den kan tvättas?På lappen står det kemtvätt, men det borde väl gå att tvätta varsamt på silkeprogrammet i tvättmaskin?De andra silkesplaggen (spoilers) har en symbol för handtvätt på, men är dettrycket på klänningen som är extra känsligt eller vad?Anna.
    Jag hade inte vågat köra den i maskin alls utan hade lämnat in den på kem. Den är väldigt känslig och får lätt psrickor i tyget vet jag. Känner två st som fått vara med om det.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III