• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Pokergirl

Skrutteruttan: tack för inspirationsbilderna, så fina!

Powerpuff: Tack för omtanken och krya på dig! {#lang_emotions_heart} hoppas jag hittar ngn som kan springa och shoppa till mig, dom svarar inte på tel hos Mathilde.

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-01-08 10:58:49 följande:
    Haha...ja, sjukhus är inte så roliga att vistas på terra på du så kanske tiden går lite fortare. Jag borde fota lite Traderagrejer men gaah vad det är trist. Tack! Jag tror bara att Royal fanns i strl 2 och 0 i butiken igår så den behöver du inte ha dåligt samvete över i alla fall Jag hade gärna kollat om jag inte redan haft en liten annan förfrågan. Som tyvärr inte fanns
    Du är för gullig. Tack! Men detta löste ju sig perfekt. Jag hade egentligen inga direkta planer på den och inte letat aktivt så jag har inte haft tanken på att fråga någon om de hade den på OM.
    Tindrisen03 skrev 2010-01-08 11:05:02 följande:
    Om man struntar i rean som jag försöker göra , vilka måsten /köp ni funderar på har ni inför vår och sommarkollektionerna?Mina är:- Prairie dress i powder el blue- Lotta lotta jacket- Magnolia dress i red- Runawaydress- A dolce skirt i almost black ( om den kommer)- Livinglovingdress- Alchemistrydress- Fondadress- funderar även på Nymphdress  och Saloondress men tycker att båda ser lite batikiga ut på vissa ställe och jag HATAR batik
    Vilken härlig lista.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2010-01-08 11:08:38 följande:
    Jag har så dålig koll på vad allt heter men jag är sugen på detta. Se inlägg i min blogg för jag har bara koll på Lovely Kniten.septemberflikkan.blogspot.com/2010/01/nu-har-...Fondadress är den i velour va? Den vill jag ha i rosa men den skulle tydligen kosta 1700 kr och det är FÖR dyrt tycker jag
    1899 sa de i min lokala butik så jag får också ta mig enrejäl funderare på Fonsa dress.. Dessutom är den så busenkel att sy själv fast det är ju inte alls samma sak. Ibland är det skit att KUNNA sy bra för då känns det ännu mer omotiverat att köpa. När man liksom kunnat göra den själv så lätt (även om man inte gör det)

Fin blogg!
  • Frusna flickan

Jag som aldrig korrläser.. FONDA DRESS menade jag såklart. Och lite andra slarvfel som jag inte orkar nämna... Förlåt mitt slarv.

• Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-08 12:02:49 följande:
    1899 sa de i min lokala butik så jag får också ta mig enrejäl funderare på Fonsa dress.. Dessutom är den så busenkel att sy själv fast det är ju inte alls samma sak. Ibland är det skit att KUNNA sy bra för då känns det ännu mer omotiverat att köpa. När man liksom kunnat göra den själv så lätt (även om man inte gör det) Fin blogg!
    Oj, ännu värre! För dyrt för en sån slags klänning. Jag kan inte sy så för mig är inte det ett alterativ dessvärre. Men jag får klara mig utan. Jag skulle kunna ge de pengarna för en schysst finklänning men inte en klänning jag mest skulle hasa omkring i hemma. Du får ta beställningar
    Tack förresten!
  • MammatillO
    Då köper jag nog heldre typ 2 nya mollysar

Morty skrev 2010-01-08 08:36:03 följande:
    Tack! Får se hur jag gör....eller om någon annan köper den. Åh det priset hade jag slagit till på direkt tror jag.
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2010-01-08 10:39:10 följande:
    Jag hade också gärna hjälpt till men jag ligger på sjukhus ni två dagar (gissa om jag kommer terra er här inne när jag storknar av uttråkning).
    Kram!
  • annatje77

Hej på er odd molly töser ;)

Har sett att ni diskuterat lite kring Uggs och classic cardy. Är det någon go och vänlig själ som kan upplysa mig om hur dessa är i storleken...om jag har 38,5 i skostorlek. Bör jag då ta 38 eller 39? Jättetacksam för svar.
    Trevlig helg. //Anna

• annatje77

tillägg..det är alltså den stickade varianten ;)

• Stargirl
    annatje77 skrev 2010-01-08 13:21:31 följande:
    tillägg..det är alltså den stickade varianten ;)
    39, Uggs gör inget om de är lite stora. Är de små är det trist. Det är inte som med pumps som inte går att ha om de är för stora.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III