• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Tindrisen03
    JWM skrev 2010-01-14 11:01:18 följande:
    tack!!då skall jag kuta till affären efter jobbet och prova storlekar.är det skillnad på handla i butik pris och internetpris på olika sidor eller sätter molly priset så det är lika överallt??
    Det är inget som kommit ut i butik ännu
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Bambiblogg
    Tindrisen03 skrev 2010-01-14 11:07:57 följande:
    Men seriöst! Det står 4799 kr för Nymph dress på Folkarts sida. Det är ju hutlöst!
    Konstigt, måste ha blivit fel för det är flera som har sagt 3799 kr. Fast det är mycket det också.
  • JWM
    Tindrisen03 skrev 2010-01-14 11:08:25 följande:
    Det är inget som kommit ut i butik ännu
    finns inte de får hösten kvar så man kan prova storlek??

när kommer dom till butik?
  • Pyttisens mamma
    Anna Paulita skrev 2010-01-14 09:33:43 följande:
    haha....mollydollar... :P
    ok!:)
  • NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2010-01-14 00:03:39 följande:
    Klockren beskrivning Det satte liksom ord på hur jag upplevde den.
    Nämen vad säger ni?! Jag tycker den är skitläcker!

Jaghar nog bott för länge på sydliga breddgrader.

Olé!
  • Frusna flickan
    alias skrev 2010-01-14 14:07:17 följande:
    Nämen vad säger ni?! Jag tycker den är skitläcker!Jaghar nog bott för länge på sydliga breddgrader.Olé!
    Jag gillar den också! Tycker att den sticker ut lite mer, alltså skiljer sig från andra jeanskjolar och jag vill ha den med en pointelle me s/s tröja till el en rosa make out blus med fjärilar elelr bara med en vanlig rib jersey.

Varför ser man nästan aldrig pointelle me t-shirten med liten puffärm i butiker el tradera förresten? (har nog bara sett den hos Nina B och hos ROS Jag menar de som nästan ser ut som överdelen på pointelle me-klänningen... De är ju superfina tycker jag men det kanke bara är jag...?
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-14 17:41:27 följande:
    Jag gillar den också! Tycker att den sticker ut lite mer, alltså skiljer sig från andra jeanskjolar och jag vill ha den med en pointelle me s/s tröja till el en rosa make out blus med fjärilar elelr bara med en vanlig rib jersey. Varför ser man nästan aldrig pointelle me t-shirten med liten puffärm i butiker el tradera förresten? (har nog bara sett den hos Nina B och hos ROS Jag menar de som nästan ser ut som överdelen på pointelle me-klänningen... De är ju superfina tycker jag men det kanke bara är jag...?
    Tror den finns/fanns i OM-butiken.
    alias skrev 2010-01-14 14:07:17 följande:
    Nämen vad säger ni?! Jag tycker den är skitläcker! Jaghar nog bott för länge på sydliga breddgrader. Olé!
    Tycker också den är fin men jag kan hålla med om lite flamenco-känsla.

Dock är den nog i mitt fall snyggast på håll. Inget för mina osvarvade ben
  • NewYorker

Jag var en liten rearunda i Stockholm idag. NK hade inte mycket kvar, iallafall inte Odd Molly. Dock massor av Hunky Dory, bl a, 50%.

Mathilde - kapitalurplockat. Dock massor av fina jackor, dem med volangen nederst. Rött, powder, grönt - till 50%. Rena fyndet.
    Jag var en millisekund från att köpa en OnceInALifetime Coat, nu på 50%, helt sjukt.
    Vet inte vad som stoppade mig egentligen ... Jag tycker den är fantastiskt fin, men är rädd att stenar och strass lossnar, och då är ju 3 000 kr inget fynd längre ...

OM-butiken, jätteurplockat ... Dock en del Escapalogist (va, heter den så?), A-one silk dresses, excess dresses, jackor och kappor där också. Några freedom och en del t-shirts, bla , fanns dock.
    Och spoilers.

Jag gick givetvis inte tomhänt därifrån, oh nej, En check me tunic fick följa med hem.
    Och en spoiler skirt. Såklart.

Nu vill jag prova vårkläder!!!!

• Duntoffla
    alias skrev 2010-01-14 20:09:46 följande:
    Jag var en liten rearunda i Stockholm idag. NK hade inte mycket kvar, iallafall inte Odd Molly. Dock massor av Hunky Dory, bl a, 50%. Mathilde - kapitalurplockat. Dock massor av fina jackor, dem med volangen nederst. Rött, powder, grönt - till 50%. Rena fyndet. Jag var en millisekund från att köpa en OnceInALifetime Coat, nu på 50%, helt sjukt. Vet inte vad som stoppade mig egentligen ... Jag tycker den är fantastiskt fin, men är rädd att stenar och strass lossnar, och då är ju 3 000 kr inget fynd längre ... OM-butiken, jätteurplockat ... Dock en del Escapalogist (va, heter den så?), A-one silk dresses, excess dresses, jackor och kappor där också. Några freedom och en del t-shirts, bla , fanns dock. Och spoilers. Jag gick givetvis inte tomhänt därifrån, oh nej, En check me tunic fick följa med hem. Och en spoiler skirt. Såklart. Nu vill jag prova vårkläder!!!!
    Toppenbra med en liten uppdatering! Hmm...Hunky Dory till 50% låter trevligt...

Jag kan förstå dig ang Once-kappan. Jag skulle nog också vara rädd att saker och ting skulle lossna lätt{#lang_emotions_undecided}. Några här har den väl och kanske kan säga hur den ser ut efter användning.

Grattis till fina fynd i alla fall!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III