• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • NewYorker
    Pokergirl skrev 2010-01-15 08:58:00 följande:
    Såg ni om det fanns ngn börs kvar på NK el Mathilde? Har försökt ringa men får inte svar. Funderar på om jag ska skicka dit min morbror men det känns lite riskabelt... även om jag skulle skicka med både tydlig beskrivning och bild.
    Ja, et fanns flera på Mathildes, ligger i en korg mitt på bordet.

vad jag kunde se hade OM-butiken bara den där lilla med fransar kvar, den som ser ut som en liten hund.
    JWM skrev 2010-01-15 09:18:34 följande:
    OM butikvart ligger den??var till Känsla & Smak i centrala Köping igår och där fanns det många fina plagg kvar och jackor med 50%dock inga koftor som jag ville prova vill ju hitta koftor så jag kan prova och se vilken storlek som passar
    OM-btuiken ligger på Humlegårdsgatan i Stockholm.
    Innerjoin skrev 2010-01-15 10:02:41 följande:
    Fanns där månne några spoiler-linnen i Royal strl 2, i OM butiken?
    Jag tror det, det verkade finnas i de alla storlekar utom just den jag ville ha, och det var inte storlek 2!
  • Innerjoin
    alias skrev 2010-01-15 11:17:31 följande:
    Jag tror det, det verkade finnas i de alla storlekar utom just den jag ville ha, och det var inte storlek 2!
    Ok...vet du vad de kostar där nu?
  • NewYorker
    Innerjoin skrev 2010-01-15 11:43:41 följande:
    Ok...vet du vad de kostar där nu?
    Det är 50% på allt! (utom prespring)
  • Lillla My

Nån som vet om de kommer ha någon 70%-Rea på OM-butiken som de hade när sommarkollektionen reades ut? 

• Sara Mia

Jag är så nöjd! Har nyss hämtat mitt paket från Idyll interiör. Jag beställde en #228 Alchemistry tunic white för 2-3 dagar sedan. De har 25% på alla OM-plagg eftersom butiken ska säljas, även pre-spring. Man ringer och beställer. Jag har nyss provat den och den sitter helt perfekt. Jag brukar ha strl 0-1, men valde 1 på denna eftersom jag hört att den kan vara lite trång över bysten (har inte så stora, men ändå). Även gulliga Mirjam på Idyll ( www.idyllinterior.se ) rekommenderade det och det blev så rätt. Nu blev inte glipan som uppstår när man knyter fram särskilt framträdande. Naturligtvis måste man ha något under (spoiler tank eller linne?) men det har jag oftast ändå. Sedan inväntar jag 2 st Lovelove tank (cherry + white) från amerikanska Green Apple ( www.shopgreenapple.com ). Där är det redan lite rea, men jag fick ett nyhetsbrev där man får 30% extra rabatt på den ursprungliga rean om man anger ordet: SAVESALE i rutan när man gör sin beställning. Först var jag osäker på om det skulle funka, men när jag kom till sista sidan var det avdraget. Så rabatten blev totalt 45%. Perfekt eftersom jag ändå tänkt köpa några linnen från sommarkollektionen. Med dollarpriset blev det riktigt bra. Hoppas nu att tulllen håller tassarna borta.

• smulan0
    Sara Mia skrev 2010-01-15 16:12:55 följande:
    Jag är så nöjd! Har nyss hämtat mitt paket från Idyll interiör. Jag beställde en #228 Alchemistry tunic white för 2-3 dagar sedan. De har 25% på alla OM-plagg eftersom butiken ska säljas, även pre-spring. Man ringer och beställer. Jag har nyss provat den och den sitter helt perfekt. Jag brukar ha strl 0-1, men valde 1 på denna eftersom jag hört att den kan vara lite trång över bysten (har inte så stora, men ändå). Även gulliga Mirjam på Idyll ( www.idyllinterior.se ) rekommenderade det och det blev så rätt. Nu blev inte glipan som uppstår när man knyter fram särskilt framträdande. Naturligtvis måste man ha något under (spoiler tank eller linne?) men det har jag oftast ändå. Sedan inväntar jag 2 st Lovelove tank (cherry + white) från amerikanska Green Apple ( www.shopgreenapple.com ). Där är det redan lite rea, men jag fick ett nyhetsbrev där man får 30% extra rabatt på den ursprungliga rean om man anger ordet: SAVESALE i rutan när man gör sin beställning. Först var jag osäker på om det skulle funka, men när jag kom till sista sidan var det avdraget. Så rabatten blev totalt 45%. Perfekt eftersom jag ändå tänkt köpa några linnen från sommarkollektionen. Med dollarpriset blev det riktigt bra. Hoppas nu att tulllen håller tassarna borta.
    Shoppade också på green apple! Tre plagg för 1300kr inklusive frakt. Får väl se om tull och moms tillkommer men det är oavsett ett bra köp!
  • Kajsan

Men vaaart har jag fått det ifrån att det skulle komma en brun Grandmas Coat? Jag Har verkligen sett fram emot våren och min nya bruna

Jo just det!
  • Pyttisens mamma

I dag kom mitt andra molly-plagg, en angora mix long cardigan i chalk, ny, inköpt på tradera. Så gosig och fin att ha på sig! Måste dock ha långärmat under, men det kan jag leva med...:) Nån som vet vad den brukar kosta i butik? Lite nyfiken på om/hur mkt jag sparat...

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III