• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-01-25 18:36:23 följande:
    Nu vill jag se bild på era kreationer. Nyfiken!!!
    Enda kruxet är att sonen tappat kameran i golvet (låter som en usel ursäkt, jag vet men så är det) så bilderna blir sådär. Den har inte längre autofokus utan bara manuell. Får se om jag kan posera huvudlös senare ikväll
  • Stargirl
    Mabimao skrev 2010-01-25 18:35:33 följande:
    "..min sura butik" Du är för skön!!!Äh, handla där så lite som möjligt (ibland får ju egna behov av att hitta ett plagg gå före ) Tycker det är att behandla sina kunder illa. Och att stå och argumentera för det med dig i butiken är under all kritik.
    Hehehe....ja men om ngn nu vill ha en så finns det där. De är mycket trygga med betalningar och sköter sin butik säkert utmärkt annars. Så de är inte oseriösa om än lite konstiga.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-01-25 18:36:23 följande:
    Nu vill jag se bild på era kreationer. Nyfiken!!!
    Kan ju inte komma ifrån tanken riktigt att man ser lätt gravid ut vilket iofs kanske inte gör något senare men nu ser man rätt "fluffig" ut
  • Sylt
    Duntoffla skrev 2010-01-25 18:38:36 följande:
    Kan ju inte komma ifrån tanken riktigt att man ser lätt gravid ut vilket iofs kanske inte gör något senare men nu ser man rätt "fluffig" ut
    {#lang_emotions_sealed}

Men det är bra med en fluffig överkropp - då ser benen ut som sparrisar *inbillar mig själv igen*
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-01-25 18:40:01 följande:
    Bra att ha tjänster innestående i cyberspace
    Sant! Särskilt som jag har nära till OM-butiken

Åh, jag har helt snöat in på ett Fields of lace men de är ju så attans dyra. Även de på Tradera hamnar ju runt 1300-1500 kr vilket är mycket för ett linne. HUr fint det än är... Sen är jag sugen på Fondan trots sitt höga pris. Det kanske är tur att den rosa är slut överallt. Fast å andra sidan kanske den mörkblå blir snygg till sommaren och vita leggings?
  • Sylt

Mitt problem är att jag är så otroligt seg i starten. Jag längtar mest efter saker från gamla kollektioner.
    Fondan hade jag helt klart kunnat tänka mig om jag inte hade en velourvariant redan, så jag skall försöka stå emot. Skulle iof inte tacka nej till en velour hood i almost black... har bara hittat i utländsk shop.

• Ullis 10
    Stargirl skrev 2010-01-25 14:10:22 följande:
    Vad tycker ni....Jag var i min lokala butik för att köpa ngt. Där ser jag att de hängt en massa 327 or och annat från hösten bland nyheter. Där står stora lappar NYHETER ej rea. Jag sa att jag tyckte det var taskigt att sälja dem i tron att de var nyheter till ngn som inte vet. Då sa butiksägaren så här - Vi pratar med våra kunder faktiskt. Då svarade jag att ifall ni berättar att det är en blus från en gammal kollektion du köper så kan jag förstå men jag tror knappast det. Butiks ägaren svarade att det bara är jag som bryr mig om vilken kollektion varorna kommer ifrån. Jag svarade att jag minsann aldrig tänker köpa grejer från andra märken än Odd Molly från dem då jag kanske köper ngt plagg som är jättegammalt till fullpris. Då blev hon jättesur....jag köper mycket grejer hos dem och inte bara Odd Molly utan även annat.
    Meen. Sure att hon står i kassan o säger: bara så du vet - gammal kollektion! o märket spelar ingen roll,  skulle känt mig lurad om jag sen kommit på vilken kollektion det var o trott att jag köpt nyhet till fullpris o sen en skylt m nyheter som pricken över i! Och den tonen!
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-01-25 18:42:35 följande:
    Men det är bra med en fluffig överkropp - då ser benen ut som sparrisar *inbillar mig själv igen*
    Haha..du har en poäng där. Om det inte vore för att mina ben ser ut som stockar- också Nåväl, det är var det är.
    Sylt skrev 2010-01-25 18:47:39 följande:
    Mitt problem är att jag är så otroligt seg i starten. Jag längtar mest efter saker från gamla kollektioner. Fondan hade jag helt klart kunnat tänka mig om jag inte hade en velourvariant redan, så jag skall försöka stå emot. Skulle iof inte tacka nej till en velour hood i almost black... har bara hittat i utländsk shop.
    Sådär funkar jag också. Kommer på "must haves" gärna något år senare när de är skitsvåra att få tag på. Tur att det finns de som liksom jag tröttnar på plagg efter ett tag. Man får hålla koll på Tradera och Trendsales.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III